reklama
 
 

Nové triky, jak prodávat zázraky. Varujte babičku včas

12. 2. 2014 13:25
Spotřebitelské sdružení objevilo další způsoby porušování zákona.

Praha - Před dalšími způsoby, jak prodat neopatrným spotřebitelům "zázračný" výrobek, varuje časopis dTest. Používala je společnost Balamia, která je nyní už v likvidaci, ale postižení zákazníci se mohou hlásit se svými nároky. Podobné způsoby navíc mohou používat i další společnosti zneužívající důvěru zejména u seniorů.

"Obchodní zástupci Balamie telefonicky kontaktují spotřebitele s tím, že jsou zaměstnanci České vodárenské a přijdou jim zkontrolovat kvalitu vody. U spotřebitelů doma vždy zjistí, že voda je závadná, a následně jim prodají čistící zařízení v ceně téměř 20 tisíc korun," popisuje jednu z aktivit Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Prodejci například tvrdí, že voda obsahuje hliník a další zdraví škodlivé látky. "Pokud společnost nepravdivě informuje spotřebitele, že výrobek bude mít příznivý vliv na jeho zdraví, jedná o klamavou obchodní praktiku podle zákona o ochraně spotřebitele," dodává Zelený.

Sankci neplaťte

Balamia klame také ohledně místa uzavření smlouvy. Přímo ve smlouvě nepravdivě uvádí, že je uzavřena v provozovně společnosti a odstoupení od ní podmiňuje zaplacením storno poplatku až ve výši 5000 korun.

"Tento poplatek je ovšem neoprávněný a spotřebitel není povinen jej hradit," zdůrazňuje právník dTestu.

V současné době je společnost Balamia v likvidaci. "Věřitelé by měli zaslat přihlášky svých pohledávek na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Pokud bude zjištěno předlužení majetku společnosti, je povinností likvidátora podat insolvenční návrh," doplňuje Lukáš Zelený.

Falešné slevy

Dalším trikem jsou falešné slevy. Firma Balamia distribuuje formou předváděcího prodeje v obchodních centrech masážní polštářky. Každý kupující si "shodou náhod" vylosuje svou 50% slevu a zaplatí tak „pouze" 6000 korun. Také takové jednání je podle zákona klamavou praktikou.

V současné době je společnost Balamia v likvidaci, online deníku Aktuálně.cz se jí nepodařilo kontaktovat.

autor: Ekonomika | 12. 2. 2014 13:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama