reklama
 
 

Za nákup v e-shopu platí Češi stále častěji kartou, jedničkou ale zůstává dobírka

19. 7. 2018 15:15
Vysokou oblibu si stále drží vyzvednutí a zaplacení objednaného zboží na pobočce obchodu.

Praha - Kartou je letos zaplaceno už 22 procent nákupů v tuzemských e-shopech, což je čtyři procentní body více oproti loňskému roku. Vyplývá to z analýzy srovnávače cen Heureka.cz.

Vysokou oblibu si stále drží vyzvednutí a zaplacení objednaného zboží na pobočce obchodu - lidé ho využívají ve 30 procentech objednávek.

I přes klesající oblibu si prvenství ve způsobu placení drží český fenomén - dobírka. Lidé ji letos využili u 32 procent objednávek, což je ve srovnání s loňskem o dva procentní body méně.

Častěji zákazníci platí kartou on-line zboží s nižší hodnotou. "Typicky je to třeba drogerie, kosmetika, zdraví, zkrátka zboží nižší hodnoty, které však nakupujeme častěji," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Zákazníci podle něj také stále častěji využívají možnost si ve svých oblíbených e-shopech údaje o platební kartě uložit, takže další nákup už mohou zaplatit na jedno kliknutí.

Podíly platebních metod v tuzemských e-shopech podle počtu objednávek:

Způsob platby
2017 2018
Dobírka 34 % 32 %
Platba při převzetí 30 % 30 %
On-line platba kartou 18 % 22 %
Bankovní převod 8 % 7 %
Platební tlačítko (rychlý bankovní převod) 6 % 5 %
PayPal a další 2 % 2 %
Splátky 2 % 2 %

Například v největším tuzemském e-shopu Alza.cz letos činí platby kartou již polovinu všech plateb. "Nejvýraznější je to v segmentu elektronického obsahu a knih. Číslo stoupá na úkor dobírek a hotovosti každý kvartál a jistě poroste i nadále - je to rychlé, jednoduché a bezpečné," podotkl finanční ředitel e-shopu Jiří Ponrt.

Tomu, že navzdory poklesu podílu si dobírka stále drží prim, nahrávají občas i samy internetové obchody. "Z různých důvodů ještě mnoho e-shopů platbu kartou on-line ani nenabízí, a tak dobírka, případně platba bankovním převodem, zůstávají jedinou možností," řekl Braverman.

autoři: ČTK, Ekonomika | 19. 7. 2018 15:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama