Praha - Raiffeisenbank je další bankou působící v České republice, která se nechala zlákat virtuálním životem a rozhodla se vstoupit do víru internetového světa Second Life.
Jak uvedla banka ve své středeční tiskové zprávě, pobočku si otevřela přímo v česko-slovenském internetovém městečku Bohemia.
"Pobočka se nachází v historické části Bohemia City, tedy stejně jako v reálném světě, kde jsou pobočky banky na frekventovaných místech v historických centrech měst," vysvětlil tiskový mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.
Pobočka má nyní sloužit jako reprezentační místo a navštěvníci zde mohou získat informace o reálných produktech této banky.
Virtuální pobočka chce nabízet realné produkty
Ještě před Raiffeisenbank stihla vstoupit do Second Life banka J&T, která se ve virtuálním světě také prezentuje. Raiffeisenbank by ale do budoucna jako retailová banka zaměřená na drobné klienty chtěla zvážit i možnost nabízet zde skutečné finanční služby.
"V této chvíli zkoumáme možnosti, jakým způsobem nabízet finanční služby v tomto virtuálním světě, které by Avatarům umožnily řešit veškeré své finanční potřeby podobně jako v reálném světě," řekl vedoucí marketingové komunikace Raiffeisenbank Marek Kontriš.
I z tohoto důvodu je podle něj virtuální pobočka členěna podobně jako skutečné pobočky banky - tedy informační prostor, klientský prostor či pokladna.
Na Second life už je delší dobu možné navštívit například stadion fotbalového klubu Sparta Praha nebo poslouchat veřejnoprávní Rádio Wave.
Čtěte také: Moderní historie ožije v muzeu zpravodajství |
Své sídlo tu má taky pivovar Staropramen nebo mobilní operátor Telefónica O2.
Virtuální svět Second life je v současné době obydlen více než 12 miliony obyvateli, kteří zde denně utratí přes 30 milionů korun. Díky propojení tohoto světa s reálnou měnou se Second Life stává nezávislou a rostoucí ekonomikou.