Prázdné regály, fronta a zkažené ovoce. Vybrali jste, co vás nejvíc štve v řetězcích

Iva Špačková Iva Špačková
13. 11. 2017 6:29
Čechům při nakupování nejvíc vadí, když v obchodě nenajdou zboží, které si vyhlédli v akčním letáku. Za nejhorší nedostatek řetězců to v redakční anketě označila téměř třetina hlasujících. Čtenáři si ale stěžovali třeba i na hlasitou hudbu, šmajdavá kolečka vozíků či záměrné přemisťování zboží.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Obchodní řetězce by se měly více zaměřit na to, aby jim nechybělo zboží, které inzerují v letácích. Prázdné regály totiž dokážou naštvat každého třetího zákazníka. Ukázala to anketa Aktuálně.cz, které se účastnilo přes 7200 hlasujících. Z deseti možností mohli lidé vybrat jen jedinou.

Dlouhé fronty pak nejvíce rozčilují téměř pětinu Čechů. A zkažené, špatné či poničené zboží (zejména ovoce a zeleninu) považuje za největší prohřešek maloobchodních sítí 12 procent respondentů. Jen o trochu méně lidí uvedlo jako hlavní nedostatek matoucí slevy.

Co vám nejvíce vadí při nakupování
Nešvar Podíl
Chybí zboží z letáku 31 %
Dlouhé fronty 18 %
Špatné ovoce a zelenina 12 %
Matoucí slevy 12 %
Málo místa za kasou 7 %
Špinavé košíky 6 %
Komplikace na pokladnách 5 %
Úzká parkovací místa 4 %
Asistent, který neporadí 3 %
Málo parkovacích míst  1 %
Zdroj: Anketa Aktuálně.cz, k 12. listopadu hlasovalo 7257 čtenářů

Vedle deseti největších prohřešků, z nichž si čtenáři mohli vybírat v našem přehledu, si lidé stěžovali i na další věci.

Například na hlasitou hudbu, která je obtěžuje při vybírání zboží.  "Někdy hraje tak hlasitě, že je nemožné se domluvit s obsluhou u váženého zboží. Omílané smyčky o tom, jak je obchod bezva, jsou vyloženě provokující. Zvlášť, když člověk stojí v nekonečné frontě," popisuje čtenářka Markéta Hoskovcová.

Řadě lidí vadí také to, že nemohou najít konkrétní výrobek a nachodí zbytečně desítky metrů, než ho v nelogicky uspořádaných regálech najdou. Procházení úzkými uličkami jim navíc komplikují špatně seřízená kolečka vozíků, s nimiž se musí zákazníci prát, aby je přiměli jet rovně, anebo drátěné klece, které jsou uprostřed uliček postavené proto, aby upozornily na výhodné zboží. 

Když malý prostor v uličkách zatarasí navíc doplňovači zboží, je z toho zácpa, kterou by měl řídit policista. "Nedá se projet ani jedním vozíkem a míjení se s druhým je složitější než řešení na rušné křižovatce bez označení. Prohlédnout si nabídku v regálech je problematické, protože když se zastavíte, za vámi netrpělivě podupávají další zákazníci, kteří nemohou v zúžené uličce projet," popisuje čtenářka Anna Pospíšilová.

Několik zákazníků si stěžovalo i na to, že v obchodech chybí čtečky kódů pomáhající odhalit správnou cenu výrobku, která je u pokladny často jiná, než je napsáno na regále. Dalším vadí vysoko umístěné zboží v regálech či naopak výrobky umístěné těsně nad podlahou. "Divím se, že řetězce ještě nenapadlo půjčovat podložku, aby si zákazník mohl uvedené popisy přečíst a případně se i ke zboží dostat, pokud je 'utopené' v zadní části regálu," říká Vladimír Šťastný.

Několik čtenářů si stýskalo také nad tím, že velké řetězce nejsou české a jejich zisky plynou do zahraničí, svou širokou nabídkou ničí malé živnostníky a výrazně tak napomáhají tomu, že mizí život z center měst. 

 

Právě se děje

před 11 minutami

Ekonomika USA ve čtvrtletí rostla rekordním tempem 33,1 procenta

Ekonomika Spojených států ve třetím čtvrtletí podle prvního rychlého odhadu vykázala rekordní vzestup, k němuž přispěla vládní koronavirová pomoc v objemu více než tří bilionů dolarů (70 bilionů Kč). Ta podpořila zejména výdaje spotřebitelů. Hrubý domácí produkt (HDP) se v přepočtu na celý rok zvýšil o 33,1 procenta, oznámilo dnes americké ministerstvo obchodu.

Tempo růstu bylo v uplynulém čtvrtletí nejrychlejší minimálně od roku 1947, kdy vláda začala tyto údaje sledovat. Ve druhém čtvrtletí naopak ekonomika kvůli dopadům šíření koronaviru klesala rekordním tempem 31,4 procenta.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

O zlato je nejmenší zájem za posledních jedenáct let, pandemie téměř zastavila prodej šperků

Celosvětová poptávka po zlatě ve třetím čtvrtletí klesla o 19 procent na 892,3 tuny, což je nejméně za 11 let. Centrální banky přitom poprvé za deset let zlato prodávaly, uvedla ve čtvrtek Světová rada pro zlato (WGC).

Kvůli koronavirové pandemii se téměř zastavil prodej šperků, který je obvykle největším zdrojem poptávky po zlatu. Poptávka šperkařského sektoru se tak meziročně snížila o 29 procent. Ve třetím čtvrtletí se ale trh začal mírně zotavovat, včetně poptávky v Číně a v Indii, které patří mezi největší spotřebitele kovu. Proti předchozímu čtvrtletí tak poptávka mírně vzrostla. Pokles poptávky od šperkařů kompenzovali také investoři, kteří nakupovali zlato považované za bezpečné úložiště hodnoty.

Zdroj: ČTK
Další zprávy