Maskované slevy: Obchod láká na zlevněný Staropramen, ve skutečnosti je však předražený

Maskované slevy: Obchod láká na zlevněný Staropramen, ve skutečnosti je však předražený
Staropramen světlý za 19,90 Kč. Žlutá barva napovídá, že je v Penny Marketu zrovna v akci a je výhodné ho koupit. Ve skutečnosti je jeho cena o 25 % dražší než u konkurence. "Jako pivovar můžeme prodejcům prodejní cenu pouze doporučit, na její finální podobu nemáme vliv," upozorňuje mluvčí Pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová.
V Albertu se totiž stejné pivo prodává standardně za 15,90 Kč a ve slevě za 9,90 Kč. Za 15,90 se prodává i na e-shopu Košík.cz. Žlutá však dokáže dobře mást. Při pořizování fotografie si ho přede mnou dala žena do košíku poté, co se poradila patrně s dcerou, že ho "tátovi koupí, když je v akci".
Zde je správně označený výrobek ve slevě. Žlutá cenovka ukazuje cenu před (přeškrtnutou) i po zlevnění. Kdyby chtěla být dokonalá, ukázala by ještě zlevnění v procentech. Snímek pochází z Penny Marketu.
Naopak energetický nápoj Big Shock je v regále označen matoucí žlutou cenovkou, která naznačuje, že je v akci, jeho cena však akční není. To jde poznat i podle toho, že na cenovce je jen jedna cena, původní, a ne druhá po slevě. Snímek pochází z Penny Marketu.
Foto: Iva Špačková
Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 9. 2. 2017 14:20
Prodejci dokážou kouzlit. Stačí zvýraznit cenovku žlutou barvou, dát ji poblíž akční zóny a cena výrobku může nenápadně vyrůst až o čtvrtinu. Žlutá barva se totiž v obchodech často používá na zdůraznění akcí a slev, takže dokáže zmást kupující, kteří nemají o cenách výrobků přehled. Podívejte se v galerii, jak se slevy maskují.
 

Právě se děje

Další zprávy