Podle letáků nakupuje rekordní počet domácností

Ekonomika Petr Kučera Ekonomika, Petr Kučera
Aktualizováno 9. 1. 2014 19:34
V menších prodejnách nakupuje nejmenší podíl lidí od roku 1997.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Rewe Group

Praha - Dvě pětiny tuzemských domácností nakupovaly v posledních šesti měsících podle letáků. Vyplývá to z průzkumu Shopping Monitor společnosti Incoma GfK. Je to dosud nejvíce od roku 1997, kdy agentura začala vliv letáků sledovat.

Zároveň se ale v posledních letech postupně zvyšuje podíl domácností, které mají na schránce žádost o nevhazování letáků. Nyní je to už 12 procent domácností.

Letáky do svých poštovních schránek dostává podle průzkumu 84 procent oslovených domácností. Jejich podíl v posledních letech mírně klesá - v roce 1999 to bylo 95 procent domácností, v roce 2006 ještě 91 procent.

Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco.

Podíl lidí, kteří letáky sice dostávají, ale údajně si je neprohlížejí, se dlouhodobě pohybuje kolem patnácti procent.

Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží už 12 procent domácností, sedm procent podle nich také nakupuje. Jedenáct procent domácností dostává nabídky řetězců do svých e-mailových schránek a čtyři procenta podle nich také nakupují.

Podle studie Shopping Monitor nakupovali Češi v posledních šesti měsících nejvíce v hypermarketech. Největší část svých výdajů za potraviny a drogerii v nich utratilo 44 procent českých domácností, jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl.

Naopak diskontní prodejny zaznamenaly v meziročním srovnání výrazný nárůst, jako své hlavní nákupní místo je uvádí čtvrtina domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní (17procentní preference).

Menší tradiční prodejny uvádí jako své hlavní nákupní místo potravin 12 procent domácností, což je nejméně od roku 1997.

 

Právě se děje

Další zprávy