Praha - Krizi pojaly mnohé firmy jako lákadlo pro své zákazníky. Ovšem krizové slevy nepadají tak nízko, jak by se mohlo zdát.
Výhodně mohli zákazníci nakoupit pouze v lednu. Lednové slevy byly totiž oproti minulému roku vyšší o tři procenta.
V únoru však již slevy zůstaly na úrovni minulého roku. Lidé stejně jako loni mohli ušetřit 26 procent z ceny výrobku. I v prvních dvou jarních měsících kopírují akční nabídky průměrnou výši slev z loňska.
Zjistila to společnost Retail Info, která provozuje online portál www.akcniceny.cz. Na tomto portálu je možné srovnávat nabídku čtyřiceti obchodních řetězců.
Z průzkumu společnosti také vyplývá, že krize napomohla ke zvýšení počtu výrobků v akci. Obchodníci dávají slevu na více výrobků než kdykoli v minulosti. V porovnání s loňským rokem je o 35 procent více zboží v akci.
„Dnes mají lidé mnohem větší šanci sehnat v obchodech zlevněné zboží. Dříve obchodníci omezovali akční nabídku na menší počet druhů zboží, které bylo navíc k mání v limitovaném množství," říká projektový manažer společnosti Retail Info Ondřej Hloupý.
Za očekáváním však zůstala výše průměrné slevy. V lednu činila průměrná sleva na jeden výrobek 625 korun oproti 660 korunám ve stejném měsíci loni, už v březnu ale spadla dokonce pod 350 korun. Přitom v březnu 2008 dosahovala skoro 630 korun.
Zákazníci tak mohou ušetřit pouze v případě akčních cen. Ty jsou v porovnání s minulým rokem poloviční.