Petr Kučera
15. 11. 2017 7:05
Foto: V roce 2018 se má otevřít jediné klasické obchodní centrum a jeden obří outlet. Už se ale připravují i další projekty.
Nová obchodní centra 2015-2017
Růst obchodních center v Česku v posledních letech zpomalil, místo zcela nových objektů jde také o rozšíření nebo přestavbu těch stávajících.
Název |
Rok otevření |
Nově otevřená plocha |
Central Kladno |
2015 |
26 601 m2 (nově otevřené centrum) |
Aupark Hradec Králové |
2016 |
20 900 m2 (nově otevřené centrum) |
Galerie Přerov |
2016 |
13 732 m2 (nově otevřené centrum) |
Central Jablonec |
2017 |
13 628 m2 (nově otevřené centrum) |
Centrum Chodov |
2017 |
35 000 m2 (rozšíření stávajícího centra) |
IGY České Budějovice |
2017 |
9 250 m2 (rozšíření stávajícího centra) |
Zdroj: Cushman & Wakefield. Do přehledu jsou zahrnuta jen obchodní centra, tedy zjednodušeně "desítky obchodů a služeb pod jednou střechou". Nejsou zahrnuty takzvané nákupní parky, což jsou "pouze" areály zahrnující tři a více obchodů v rámci jednoho objektu s přímými vstupy ze společného parkoviště s celkovou plochou nejméně 1000 metrů čtverečních.