Praha – Nový systém prodeje zavádí v Česku řetězec s rychlým občerstvením McDonald’s. Lidé si už budou jídlo objednávat nejen u prodejců za kasou, ale u dotykových samoobslužných kiosků. U nich také rovnou zaplatí. Firma začne kiosky ve velkém umísťovat na přelomu března a dubna.
„Do konce roku je chceme mít zhruba ve třetině našich restaurací, celkem jich tedy bude pětatřicet. Od následujícího měsíce proto pojedeme zhruba v režimu co týden, to další jedna inovovaná restaurace,“ říká ředitel pro rozvoj českého McDonald’s Petr Vávra v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
V zahraničí se již model osvědčil. Vůbec poprvé se s ním lidé setkali v Paříži v roce 2009. Firma si od dotykových displejů slibuje kratší fronty a menší plýtvání potravinami. S novým systémem by měla téměř vymizet příprava hamburgerů do zásoby. Ty nyní musí zaměstnanci v případě, že o ně zhruba do deseti minut nikdo neprojeví zájem, vyhodit.
Řetězec chce také rozšiřovat počet kavárenských koutků McCafé. A otestuje ještě jednu novinku – dá lidem možnost vytvořit si vlastní hamburger. Už nyní je možné, že si zákazník řekne, jakou z ingrediencí v něm nechce. Nově by je mohl libovolně kombinovat.
Firma, která loni v Česku zaznamenala historicky nejvyšší tržby, přemýšlí o desítkách nových míst, kde otevře další prodejny. Do menších měst, než je Písek – dosud nejmenší v tuzemské síti McDonald’s –, se už ale nechystá. Zaměřit se chce hlavně na lokality, kterými projíždí velké množství aut. Prioritně plánuje budovat restaurace, jejichž součástí je přímý prodej do auta.
Čtěte více v rozhovoru se šéfem pro rozvoj českého McDonald’s.