Kamenné řetězce stále víc vsází na e-shopy. Vede drogerie, s jídlem a léky je problém

ČTK ČTK
6. 2. 2019 12:50
Z velkých obchodních řetězců provozují e-shop již tři čtvrtiny, další tři procenta umožňují zboží on-line rezervovat. Meziročně se zlepšila situace zejména v segmentu drogerie, nejmenší nabídka zůstává v sortimentu potravin. Web uzpůsobený mobilu či tabletu má 78 procent e-shopů. Dopravu zdarma umožňuje sedm procent obchodníků, 62 procent jen od určité částky. Vyplývá to ze studie konzultační společnosti Acomware mezi 165 e-shopy.
Foto: Teta

Největší prodejci potravin a léků se spuštěním on-line prodeje nadále otálejí. Situace pro zákazníky se za poslední rok významně zlepšila v segmentu drogerie. Mohou za to nové e-shopy dm drogerie či sítě Teta.

Obchodní řetězce mají podle studie velké rezervy v propojení e-shopů a kamenných prodejen. Počet těch, kteří umožní reklamovat či vrátit zboží na prodejně, se meziročně téměř nezměnil (65 procent, respektive 41 procent).

Velká část prodejců lidem nabízí lhůtu pro vrácení zboží delší, než je zákonem stanovených čtrnáct dní. "Týká se to konkrétně asi čtvrtiny (24 procent) obchodníků s e-shopem. Ti umožňují zboží vrátit v lhůtě minimálně třiceti dní, někdy i déle. S delší lhůtou se nejčastěji setkáte při nákupu oblečení," uvedl Jakub Michalovský z Acomware. Tři procenta prodejců dávají na vrácení více než 30 dní, 21 procent lhůtu prodloužilo na rovných 30 dní a 76 procent dodržuje zákonnou lhůtu dvou týdnů.

Za vyzvednutí zboží na prodejně si účtuje nějaký poplatek 92 procent e-shopů. Na internetu pak lidé nejvíce hledají prodejce potravin a nábytku. Nejhledanější značkou na internetu je Lidl, následovaný značkami IKEA a Kaufland. Z první desítky meziročně vypadl Globus nebo Tchibo. Slevových akcí jako je Black Friday se účastní 48 procent online obchodů.

 

Právě se děje

Další zprávy