Lindt prodává své velikonoční zajíčky na německém trhu od roku 1952, od roku 1994 mají typický zlatý obal s červenou mašlí kolem krku. V Německu jde o zdaleka nejprodávanější velikonoční čokoládovou figurku, švýcarský podnik má na trhu podíl přes 40 procent.
S německými konkurenty, kteří rovněž začali prodávat čokoládové zajíčky zabalené ve zlaté, se Lindt & Sprüngli soudí léta. Kromě švábské firmy Heilemann dříve žaloval například i výrobce cukrovinek Riegelein.
Ve snaze získat ochranu pro tvar své figurky neuspěl, nyní mu ale spolkový soud dal za pravdu v tom, že zlatá fólie patří k hlavním poznávacím znamením jeho čokoládových zajíčků.
Výrobce u soudu argumentoval průzkumem, v němž 70 procent zákazníků uvedlo, že si zlatou barvu s produkty Lindt spojují.
Případ se nyní vrací k soudu v Mnichově, který má rozhodnout, zda Heilemann poškodil ochrannou známku Lindtu.