Praha - Tuzemské prodejny Lidl se příští týden opět vrátí o desítky let zpět. Ve speciální retro akci, která sází na vzpomínky z minulosti, tentokrát řetězec připomene i devadesátá léta.
Vedle tradičních potravin či drogistických položek totiž nabídne i oblečení inspirované tehdejší dobou. Pro Lidl ho navrhla topmodelka Heidi Klumová, jejímž prostřednictvím se firma snaží přilákat i bohatší zákazníky.
Klasický retro sortiment bude obsahovat více než 80 položek, což je zhruba o deset více než při poslední akci loni v září.
Nechybějí tradiční hitovky, jakými jsou například Luncheon Meat, Vaječný šampon, prášek Vitacit, mléko v sáčku, salám Vysočina, paštika Májka, toaletní papír Harmasan, prací prášek Merkur či vata na čištění Auron.
V letáku se ale objeví také nové výrobky zabalené ve starých obalech - Pilsner Urquell v plechu, smetanový dezert Bobík vanilkový či Bohunka čokoládovo-nugátová i jahodová.
Vedle potravinových či drogistických produktů se v nabídce ukáží i zhruba dvě desítky kusů oblečení připomínajícího devadesátá léta, jako jsou džíny, lacláče, džínové bundy, pláštěnka či typické barevné vyšší boty.
Zatímco retro výrobky se budou prodávat od příštího pondělí pouze v České republice, oblečení se bude prodávat ve všech 27 zemích, v nichž má firma své prodejny.
Společnost tak v jednom týdnu spojí dva projekty, které se navracejí do minulosti - Retro týden a Lidl Fashion Week, což je akce, kterou řetězec rozjel loni a zapojil do ní exkluzivně topmodelku Heidi Klumovou.
Její kolekce odkazuje na džínovou módu ve stylu 90. let. "Vždy jsem byla velký fanda džínoviny. Dá se skvěle kombinovat a nosit při nejrůznějších příležitostech. Jednou můžete vypadat ležérně, jindy zase šik. Kolekci tak můžete přizpůsobit k obrazu svému," říká Klumová k uvedení nové řady. Inspirovala se Los Angeles - svým druhým domovem.
Lidlu, který spolu s Kauflandem spadá pod německou skupinu Schwarz, se návrat do minulosti vyplácí. Retro týden spustí v Česku od roku 2015 už posedmé. Zatímco napoprvé nabídl přes 40 výrobků, nejnovější leták jich obsahuje už přes 80.
"Naše tematické akce jsou všeobecně velmi oblíbené a Retro týden není výjimkou. Bližší informace nebudeme zveřejňovat, jen můžeme uvést, že v první den akcí vždy stoupne návštěvnost našich prodejen až o několik desítek procent," přibližuje prodejní úspěch podobných akcí mluvčí řetězce Zuzana Holá.
Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality či praktické tipy! Osobní finance Aktuálně.cz.