Lidl cílí na bohatší zákazníky, začne je lákat na oblečení od topmodelky

Iva Špačková Iva Špačková
6. 6. 2017 11:13
Diskontní řetězec přidává další novinku, která má změnit jeho původní orientaci hlavně na nejlevnější zboží pro chudší zákazníky. Firma několikrát za rok spustí módní kampaň s názvem Lidl Fashion Week a nabídne vždy exkluzivní kolekci.
Heidi Klumová
Heidi Klumová | Foto: Lidl ČR

Praha -  Obchodní řetězec Lidl pokračuje ve snaze přitáhnout do svých obchodů i bohatší zákazníky. Nabídne jim exkluzivní oblečení od německé topmodelky Heidi Klumové. Má patřit k nejluxusnějšímu zboží, které v prodejnách nabízí.

Lidl začne novou kolekci prodávat v druhé polovině letošního roku ve Spojených státech amerických i v Evropě. Oblečení bude nabízet i v České republice.

Diskontní řetězec tak dělá vše pro to, aby z mysli lidí vymazal, že se nízkými cenami orientoval hlavně na chudší zákazníky. Po přestavbě prodejen, kterou v Česku spustil před dvěma lety, se chce nově profilovat i jako společnost, která udává módní trendy. 

Firma několikrát za rok spustí módní kampaň s názvem Lidl Fashion Week. Bude se konat ve všech zemích, v nichž řetězec působí, a nabídne vždy exkluzivní kolekci. Projekt odstartuje právě s módní ikonou Heidi Klumovou, která pro Lidl vymyslela vlastní kolekci oblečení.

"Doufám, že se bude lidem líbit. Její příprava mě opravdu bavila. Lidl klade stejně jako já velký důraz na výrobky, které jsou kvalitní a za skvělou cenu. Móda by totiž měla být nejen zábavná, ale každý by měl mít i možnost si ji dovolit," komentovala Heidi Klum spolupráci s řetězcem.

Exkluzivní kolekce se objeví na americkém a evropském trhu v druhé polovině letošního roku. Podle mluvčí českého Lidlu Zuzany Holé se oblečení bude prodávat i v Česku. 

"Lidl zůstává diskontem, ale svou úroveň posouvá stále výš. Je to jeho dlouhodobá taktika, která chce ukázat, že je za dobré peníze schopen nabídnout i velmi dobré zboží," hodnotí nový krok obchodní sítě Zdeněk Skála, ředitel výzkumu Retail & Shopper společnosti GfK Czech.

Původem německý řetězec nejprve začal rozšiřovat sortiment o kvalitní produkty, následně spouštěl speciální kulinářské týdny věnované specialitám z mezinárodní kuchyně (francouzské, španělské či italské týdny) a v roce 2015 začal v Česku zásadně přestavovat prodejny.

Jak tehdy uvedl analytik Borise Planer z firmy Planet Retail, ani chudí lidé se při nakupování nechtějí cítit chudí. Dnes se dokonce mohou cítit jako boháči, protože Lidl ve svých prodejnách nabízí už i humry či makronky.

Nová řada oděvů by se podle ČTK mohla stát další hrozbou pro zavedené evropské prodejce oděvů, kteří již nyní mají problémy přilákat zákazníky do obchodů, protože spotřebitelé přesouvají své výdaje stále více směrem do volnočasových aktivit.

Podle Skály má však nyní, v době ekonomického růstu, celý prodejní trh šanci růst. Záleží na obchodnících, jak ji využijí. "Na trhu převládá naprosto jasný optimismus, který bude trvat do chvíle, než začne ekonomická výkonnost klesat. Nicméně dokud se bude ekonomicky dařit, tak je český zákazník schopen akceptovat vyšší standard, kvalitu i cenu," říká expert GfK.

Pro obchodníky je však podle Skály důležité, aby se odlišili od konkurence a nevydávali se stejným směrem - takže když jeden nabídne módní kampaně, druhý by měl přijít s jiným lákadlem. Možností odlišit se je přitom nepřeberně. Vítané jsou vždy technologie, které lidem zpříjemňují a usnadňují nakupování. Vedle nich se však vyplatí investovat například i do lepšího parkování, prostornějších uliček či příjemnějšího zázemí v podobě lavičky s možností si odpočinout, umýt si ruce a poslechnout si příjemnou hudbu.   

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Turín poprvé prohrál. Doma nestačil na nováčka z Lecce

Fotbalisté FC Turín ve třetím kole italské ligy nestačili na domácím hřišti na nováčka z Lecce a po porážce 1:2 poprvé v sezoně ztratili body. Jediným týmem se stoprocentní bilancí zůstal v Serii A Inter Milán, na jehož hřišti se v úterý představí pražská Slavia při vstupu do Ligy mistrů.

Hosté z Lecce přijeli do Turína k dohrávce se skóre 0:5 po prvních dvou kolech a jejich čekání na gól ukončil ve 35. minutě brazilský útočník Diego Farias dorážkou vlastní střely vyražené brankářem. Po změn stran vyrovnal z penalty za faul Andrea Belotti, ale čtvrt hodiny před koncem Marco Mancosu další pohotovou dorážkou po zákroku gólmana Salvatoreho Sirigua rozhodl o tříbodovém zisku pro outsidera.

před 7 hodinami

Útok na ropná zařízení je odvetou Jemenců za agresi Saúdů, tvrdí íránský prezident

Útok na saúdskoarabská ropná zařízení byl odplatou Jemenců za agresi Saúdské Arábie, uvedl íránský prezident Hasan Rúhání. Informovala o tom agentura Reuters. K víkendovému útoku se sice přihlásili jemenští povstalci, Rijád ale vyjádřil pochybnosti, že úder byl veden z Jemenu, a Spojené státy tvrdí, že za akcí je Teherán. "Jemenci uplatňují své zákonné právo na obranu… útoky byly odvetným opatřením za dlouholetou agresi vůči Jemenu," uvedl Rúhání na tiskové konferenci v Ankaře, kde dnes s prezidenty Turecka a Ruska Recepem Tayyipem Erdoganem a Vladimirem Putinem jednal o syrské krizi.

Zdroj: ČTK
před 7 hodinami

Volejbalisté dostali na ME lekci od polských mistrů světa

Čeští volejbalisté ve třetím zápase na evropském šampionátu dostali lekci od úřadujících mistrů světa Poláků. Při rozlučce s Rotterdamem od druhého setu nedostali šanci a prohráli 18:25, 12:25 a 15:25. O postup do osmifinále budou Češi po dni volna bojovat již v Amsterodamu proti domácímu Nizozemsku a Černé Hoře.

Poláci vyhráli poslední dva světové šampionáty, ale na evropskou medaili čekají od roku 2011, kdy získali ve Vídni bronz. Proti českému výběru si připsali třetí vítězství na tomto ME ze tří zápasů.

Svěřenci Michala Nekoly mají bilanci jedné výhry a dvou porážek, a pokud chtějí postoupit do play off, potřebují skončit v šestičlenné skupině do čtvrtého místa.

Další zprávy