reklama
 
 

Jen tři procenta uživatelů internetu nenakoupila online

4. 12. 2013
Foto: Thinkstock
Tři čtvrtiny lidí nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt roku.

Praha - Pouze tři procenta uživatelů internetu v České republice starších patnácti let dosud nikdy nenakoupila online. A jen sedm procent nakupuje méně často než alespoň jednou za rok.

Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na reprezentativním vzorku 1171 respondentů starších patnácti let. Data jsou ovlivněna tím, že odpovídala pouze "internetová populace".

Tři čtvrtiny lidí nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt roku. Pouze jedno procento uživatelů má s online nákupem špatné zkušenosti. Naopak 34 procent má zkušenosti nejlepší, 65 procent spíše dobré.

Lidé mají své známé a oblíbené e-shopy, které navštěvují jako první. Přesto ale vyhledávají nabídku zboží a poté porovnávají ceny a případně vybírají nové e-shopy nové. Pouze čtyři procenta uživatelů nikdy nevyužívají srovnávače cen zboží.

Největší výhodou nákupu na internetu podle nakupujících jsou výhodné ceny a možnost objednání zboží kdykoliv. Pouze 29 procent uživatelů internetu dává přednost nákupu v kamenných obchodech.

Čtvrtina těch, kteří vlastní mobilní zařízení, jej využila k nákupu v internetovém obchodě.

Průzkum také ukázal, že tři čtvrtiny lidí vnímají optimisticky vývoj kvality služeb v uplynulém roce. Čtyři pětiny nakupujících se při výběru alespoň občas řídí recenzemi ostatních uživatelů.

autoři: Ekonomika, Petr Kučera | 4. 12. 2013

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama