Jak Češi nakupují online? Nejčastěji přes vyhledávač

Pavla Adamcová Pavla Adamcová, hjp
16. 11. 2008 0:00
Podle průzkumu se tak spotřebitelé dostanou k webům, které by jinak nenašli
Asiana i Student Agency inzerují ve svých autobusech wi-fi po cestě zdarma. Praktický test ale ukázal, že ne vždy je funkční a spolehlivé.
Asiana i Student Agency inzerují ve svých autobusech wi-fi po cestě zdarma. Praktický test ale ukázal, že ne vždy je funkční a spolehlivé. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Češi mají ve zvyku vybírat zboží na internetu přes vyhledávače. Při prozkoumávání nabídek na ně spoléhá až 88 procent uživatelů.

Jednak je to pro ně nejrychlejší způsob a také se mohou dostat k internetovým stránkám, které by jinak neobjevili. Ukázal to průzkum společnosti Google a agentury TNS Infratest.

Přímo internetové stránky výrobce využívá pro hledání 53 procent uživatelů, stránky maloobchodů pak 51 procent. "Zajímavým způsobem je internetová aukce, kterou k nákupu, případě vyhledávání informací před koupí používá 44 procent uživatelů," uvádí průzkum.

Komu Češi důvěřují?

Tři čtvrtiny český uživatelů internetu mají největší důvěru v online obchody, které mají na svých stránkách uvedený český telefonický kontakt. Důležitou roli pro ně hrají také reference od ostatních spotřebitelů.

Pro nákup se rozhodnou spíše v případě, že obchody nabízejí české zboží.

Češi jsou v porovnání s ostatními středoevropany v online nákupech aktivní. Například v porovnání s Polskem nakoupilo spotřební zboží přes internet 94 procent uživatelů v Česku, v Polsku to bylo o tři procenta méně.

Vánoční horečka začíná. Co se nakupuje?

V uplynulých 12 měsících nakupovali Češi na internetu nejvíce spotřební zboží (94 procent) a také techniku (92 procent).

Oblíbený je ale také nákup oblečení a doplňků, které si přes internet vybere 88 procent Čechů nebo také kosmetiky a parfémů. 

Mezi zboží, které se nejčastěji nakupuje online přitom patří zájezdy, počítačové programy a náklady spojené se služební cestou jako letenky či hotely. Právě zájezdy nakupují Češi v porovnání s ostatními národy na internetu nejvíce.

Naopak mezi zboží nakupované offline se řadí například sportovní zboží a mobilní tarify a také kosmetika.

Čtěte více:

 

Právě se děje

Další zprávy