Praha - Češi mají ve zvyku vybírat zboží na internetu přes vyhledávače. Při prozkoumávání nabídek na ně spoléhá až 88 procent uživatelů.
Jednak je to pro ně nejrychlejší způsob a také se mohou dostat k internetovým stránkám, které by jinak neobjevili. Ukázal to průzkum společnosti Google a agentury TNS Infratest.
Přímo internetové stránky výrobce využívá pro hledání 53 procent uživatelů, stránky maloobchodů pak 51 procent. "Zajímavým způsobem je internetová aukce, kterou k nákupu, případě vyhledávání informací před koupí používá 44 procent uživatelů," uvádí průzkum.
Komu Češi důvěřují?
Tři čtvrtiny český uživatelů internetu mají největší důvěru v online obchody, které mají na svých stránkách uvedený český telefonický kontakt. Důležitou roli pro ně hrají také reference od ostatních spotřebitelů.
Pro nákup se rozhodnou spíše v případě, že obchody nabízejí české zboží.
Češi jsou v porovnání s ostatními středoevropany v online nákupech aktivní. Například v porovnání s Polskem nakoupilo spotřební zboží přes internet 94 procent uživatelů v Česku, v Polsku to bylo o tři procenta méně.
Vánoční horečka začíná. Co se nakupuje?
V uplynulých 12 měsících nakupovali Češi na internetu nejvíce spotřební zboží (94 procent) a také techniku (92 procent).
Oblíbený je ale také nákup oblečení a doplňků, které si přes internet vybere 88 procent Čechů nebo také kosmetiky a parfémů.
Mezi zboží, které se nejčastěji nakupuje online přitom patří zájezdy, počítačové programy a náklady spojené se služební cestou jako letenky či hotely. Právě zájezdy nakupují Češi v porovnání s ostatními národy na internetu nejvíce.
Naopak mezi zboží nakupované offline se řadí například sportovní zboží a mobilní tarify a také kosmetika.
Čtěte více: