U masného výrobku od firmy Pamapol z Polska testy ukázaly nižší obsah masa, než sliboval obal výrobku.
Konkrétně se jednalo o výrobky Pikok Kuřecí maso a Pikok Chalupářské vepřové maso. Kuřecí mělo obsahovat 80 procent masa, podle testu však maso tvořilo jen 72,1 procenta. U Chalupářského hovězího obal sliboval 89 procent masa, analýza ovšem potvrdila pouze 78,9 procenta.
Inspektoři prodejci uložili, aby šarže stáhl z prodeje a navíc provedl analýzu obsahu masa v akreditovaných laboratořích u pěti dalších dodaných šarží stejného výrobku na vlastní náklady. SZPI zároveň zahájí správní řízení o uložení pokuty.
Řetězec Lidl podle slov mluvčí Zuzany Holé výrobky stáhl z prodeje a celou věc řeší s dodavatelem. "K výrobku Pikok Chalupářské vepřové maso s datem minimální trvanlivosti 20.12.2020, číslo šarže: L: 17660 máme od dodavatele k dispozici protokol z laboratorních testů, podle kterého je obsah masa v pořádku," dodala Holá.
Není to poprvé, co Lidl nabízel výrobky z Polska, které obsahovaly méně masa, než bylo uvedeno na obalu. Stejný produkt nabízel loni, lákal na něj dokonce ve svých letácích. Konzervy obsahovaly až o čtvrtinu méně masa, než výrobce sliboval. Ještě předtím výrobek od stejného výrobce nabízel Penny Market. Také tehdy analýza objevila jiné hodnoty než výrobek sliboval.