reklama
 
 

IKEA a Lidl ovládly Obchodníka roku. Projděte si výsledky soutěže

31. 1. 2017 18:00
Řetězec IKEA se počtvrté za sebou stal absolutním vítězem soutěže Obchodník roku. O pořadí rozhodl reprezentativní průzkum mezi spotřebiteli, v případě ceny veřejnosti (tu opět získal Lidl) i přímé hlasování.

Praha – Absolutním vítězem a držitelem titulu MasterCard Obchodník roku 2016 se počtvrté v řadě stal řetězec IKEA. Ten současně vyhrál kategorii obchodníků s nábytkem a bytovými doplňky.

Absolutní vítěz a vítězové jednotlivých kategorií vzešli z reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2000 respondentů. Rozhodující bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně, důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).

Pouze vítěze ceny veřejnosti určilo přímé hlasování na internetu a prostřednictvím SMS, do něhož se zapojilo přes 114 tisíc lidí. Nejvíce hlasů získal - stejně jako před rokem - Lidl (66 475), druhá skončila IKEA (55 796) a třetí Teta drogerie (47 365).

Výsledky soutěže Obchodník roku 2016:

Kategorie Vítěz Další pořadí
Absolutní vítěz 1. IKEA
Obchodník s potravinami 1. Kaufland 2. Lidl  3. Globus
Obch. s drogerií a parfumerií 1. Teta drogerie 2. dm drogerie markt  3. Rossmann
Obch. s oděvy a obuví 1. Deichmann 2. F&F  3. C&A
Sportovní oděvy a potřeby 1. Sportisimo 2. Decathlon  3. Nike
Obchodník s elektronikou 1. Alza.cz 2. CZC.cz  3. Datart
Obch. pro dům, zahradu a chovatele 1. Obi 2. Hornbach  3. Eva.cz
Nábytek a bytové doplňky 1. IKEA 2. Jysk  3. Kika
Čerpací stanice 1. Tank Ono 2. Shell  3. Benzina
Cena veřejnosti 1. Lidl 2. IKEA  3. Teta drogerie
Obchodník nejvíce doporučovaný zákazníky 1. IKEA
Nový zákaznický zážitek 1. La Formaggeria Gran Moravia 
Osobnost českého obchodu 1. Aleš Zavoral (Alza.cz)

Letos poprvé se nevyhlašovala samostatná kategorie e-shopů, protože internetoví obchodníci soutěžili společně s "kamennými" přímo v jednotlivých oborových kategoriích.

Osobností českého obchodu - kategorii vyhlašuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR - se stal Aleš Zavoral, zakladatel společnosti Alza.cz, která ve svém názvu nese první dvě písmena jeho jména a příjmení. V roce 1994 založil společnost Alzasoft, z níž se v průběhu 22 let stal největší a nejúspěšnější online obchod v Česku i na Slovensku.

Titul Nový zákaznický zážitek, o němž rozhodli účastníci konference Retail Summit, získala síť prodejen La Formaggeria Gran Moravia. Profesionálové z oboru volili z trojice nominací. O titul se ucházely také sítě Lidl a Globus za svůj nový koncept prodejen.

"Tento koncept unikátním způsobem zvyšuje kvalitu prodeje sýrařských výrobků v Česku," uvedli organizátoři k síti La Formaggeria. "Spolupráce sýrárny Brazzale Moravia s vlastním řetězcem prodejen umožňuje nabízet denně čerstvé mléčné výrobky dodávané přímo z litovelské sýrárny a kompletní sortiment italských potravin, které jsou nakupované přímo od výrobců v tom nejlepším poměru kvalita/cena. To vše v příjemném prostředí stylově zařízených obchodů, které přispívá k co nejlepšímu smyslovému prožitku zákazníka při nakupování. Zážitkem je i dokonalý servis personálu, který je pravidelně školen v Itálii," dodali.

autor: Petr Kučera | 31. 1. 2017 18:00

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama