Praha - Společnost Ahold dokončila přeměnu svých 56 hypermarketů Hypernova na Albert hypermarkety. Změna značky začala v polovině dubna a probíhala za provozu. "Cílem bylo sjednotit značku našich supermarketů a hypermarketů," vysvětluje mluvčí Aholdu Libor Kytýr. Už dříve avizovaná přeměna měla původně skončit do loňského prosince, nabrala ale zpoždění.
Kromě nového názvu a loga mají bývalé Hypernovy také pozměněnou vnitřní vizuální podobu. "Výraznou změnou prošlo oddělení ovoce a zeleniny, které jsme i nově uspořádali," říká Kytýr. Právě větší nabídka čerstvých potravin, ovoce a zeleniny má být vedle velikosti prodejní plochy tím hlavním, co hypermarkety Albert odliší od stejnojmenných supermarketů. "Dnes začíná také modernizace našich supermarketů. Všechny prodejny se do konce srpna představí v nové vizuální podobě," dodává mluvčí.
Končí 20 Albertů a jedna Hypernova
Prodejny uzavřené k 1. červenci:
Č. Budějovice, Lannova
Česká Lípa
Cheb
Chrudim
Mikulov
Praha Květ, Jabloňová
Prodejny uzavřené k 1. červnu:
Brno, Kar.Světlé
Česká Třebová
Domažlice, U Nemocnice
Havířov, Dlouhá 59
Liberec, Vrchlického
Mělník
Nové Město na Moravě
Pelhřimov
Praha-Modřany
Praha-Balabenka
Praha-Prosek
Prostějov, Anglická
Znojmo
Žďár n. Sázavou, Nádražní
Hypernova Český Těšín
Ahold provozuje v Česku přes 220 supermarketů, letos jich však dvacítku ztrátových uzavřel (k tomu i jeden hypermarket). Na druhou stranu letos otevřel tři nové supermarkety (v Praze - Písnici, Praze - Nové Harfě a v Sušici). "Do konce roku plánujeme otevřít další, ale konkrétní lokality zatím nechceme zveřejňovat," říká Kytýr.
Už dříve také firma avizovala záměr zmenšit prodejní plochu 13 největších hypermarketů. Zatím tak ale učinila jen v Liberci a v Brně, v prosinci se má zmenšit také hypermarket v Ostravě. U ostatních hypermarketů však zatím stále jedná s provozovateli nákupních center o podmínkách tohoto kroku. Největší Hypernovy nyní mají rozlohu 10 000 metrů čtverečních, přitom plocha Albert hypermarketů by podle nové koncepce neměla přesáhnout 5000 metrů čtverečních.
Podívejte se, jak vypadal první supermarket v Česku:
Ahold Czech Republic je českou dceřinou společností nadnárodní společnosti Ahold se sídlem v Amsterdamu. V Česku firma působí od roku 1990, původně pod názvem Euronova, a svůj první supermarket s názvem Mana otevřela v roce 1991 v Jihlavě.
Podle odhadu společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod patří Aholdu třetí příčka mezi největšími obchodními řetězci v České republice co do výše tržeb. V čele žebříčku je s odhadovanými tržbami 54,5 miliardy korun skupina Schwarz ČR, provozující sítě Kaufland a Lidl. Druhá příčka patří řetězci Tesco s 47 miliardami korun, Ahold na třetím místě měl tržby kolem 44 miliard. Předloni však firma skončila ve ztrátě 434 milionů korun, výsledek za loňský rok ještě nezveřejnila.