Skutečnosti, které způsobily uzavření pankrácké provozovny Fresh, nebylo možné podle Bauera předvídat. "Jaro bychom ještě ustáli, ale situace na podzim již není únosná. Ani v tuto chvíli nevidíme jistotu pro podnikání pro tento náš originální projekt v této konkrétní lokalitě. Je to cenná zkušenost pro další rozvoj konceptu Fresh," řekl. Zaměstnanci obchodu, kterých je 44, dostanou možnost pracovat v některém z hypermarketů.
Koncept podle Bauera rozhodně nekončí. Ve Freshi se Globus podle něj zaměřuje na silné stránky vlastní výroby, což jsou hlavně řeznické a pekárenské výrobky. Do dalších plánů se podle Bauera musí promítnout letošní zkušenosti.
Pandemie výrazně ovlivnila celé podnikání Globusu. Bauer upozornil, že to není pouze 15 hypermarketů, ale také restaurace a kavárny, které jsou jejich součástí. Ty musely být na jaře a znovu na podzim z vládního nařízení uzavřené. "Zatím očekáváme, že budeme hospodařit v plusu, bližší výsledky budeme znát ale až příští rok," uvedl.
Globus podle Bauera od března, kdy v ČR pandemie propukla, na hygienická a bezpečnostní opatření vydal vyšší desítky milionů korun. "Mnoho z nařízených opatření bylo nutné aplikovat takřka ze dne na den, a proto jsme se už na jaře naučili být krok před nařízeními. Máme již mnoho měsíců vlastní pandemický plán, který dodržujeme," řekl dále. Průběžně společnost podle něj investuje do posílení personálních stavů, dezinfekce, ale i vývoje technologií, které umožňují bezkontaktní a rychlý nákup.
Globus podle Bauera uvažuje o rozšíření služby iGlobus, kdy si mohou lidé objednat zboží v e-shopu a následně si ho vyzvednout v hypermarketu v Praze na Zličíně. Neopouští ani myšlenku rozvážky nákupů. "Zásadní pro nás je jistota, že pečivo a masné výrobky, které vyrábíme přímo v hypermarketech a jsou naší DNA, budou dodávány v prvotřídní kvalitě, jak je mohou nakoupit zákazníci přímo v našich obchodech," dodal.
Globus působí na českém trhu od roku 1991, první hypermarket otevřel v roce 1994 v Brně-Ivanovicích. První obchod konceptu Globus Fresh je od roku 2018 na sídlišti Dubina v Pardubicích. Společnost ve finančním roce 2018/2019 meziročně zvýšila čistý zisk o 12 procent na 449,5 milionu korun. Tržby jí stouply o 3,3 procenta na téměř 24 miliard korun.