České Budějovice - Společnost dm drogerie markt očekává ve finančním roce 2016/2017 tržby 8,3 miliardy korun, meziročně o půl miliardy vyšší. Firma letos investuje 220 milionů, otevře pět nových prodejen a přijme 50 lidí. ČTK to řekl jednatel společnosti Gerhard Fischer. Firma zaměstnává v ČR 2476 lidí, mzdy jim letos zvedla o více než šest procent.
Tržby prodejce drogistického zboží stouply v ČR v první polovině finančního roku 2016/2017 o sedm procent na 3,5 miliardy korun. Počet prodejen společnosti se zvýšil o tři na 223 obchodů. V první polovině obchodního roku investovala dm do prodejen 78 milionů, za posledních šest měsíců zmodernizovala 22 prodejen a zvětšila jejich prodejní plochy.
Letos firma investuje asi 220 milionů. "Většinu do filiálek, které chceme zvětšit a zkrášlit," řekl jednatel. Menší část peněz půjde do příprav online obchodu, do zelených technologií a bezbariérových úprav. Internetový obchod, jenž dělá tři procenta obratu, má za sebou testovací fázi, společnost ho spustí pravděpodobně za rok.
"Trend v online byznysu je rostoucí, ale zákazníci stále hodně chodí do kamenných prodejen, kde si mohou zboží prohlédnout, vyzkoušet, poradíme jim," uvedl Fischer.
Nejsilnější značkou dm drogerie markt je Balea. Firmě se podle jednatele daří i s přírodní kosmetikou - má vlastní značku alverde - stoupá odbyt výživy, která je bez lepku, bez laktózy a bez cukru, prodej sportovní výživy a bio produktů. Roste zájem o dětskou bio výživu a kosmetiku pro muže. "Mužům jsme vyšli vstříc: nechtějí v prodejnách hledat, tak vše najdou na ploše čtyř až pěti metrů čtverečních," řekl Fischer.
Firma podle něj pociťuje, že Češi si toho nyní mohou více dovolit, oceňují kvalitu, nejen cenu. dm drogerie markt nenabízí krátkodobé akční ceny, ale trvale nižší, nejméně na čtyři měsíce.
Z regálů postupně zmizí výrobky partnerské firmy Alnatura, obchodní spojení končí po 33 letech. V prodeji zbývá asi 50 produktů od Alnatury. Drogerie všechny nahradí značkou dmBio.
Společnost dm drogerie markt vykázala v Česku ve finančním roce 2015/2016 zisk 306 milionů korun, meziročně o šest procent méně. Tržby jí stouply o 8,8 procenta na 7,8 miliardy korun.
Řetězec provozuje v Česku 223 obchodů. Společnost je dceřinou firmou dm drogerie markt GmbH Rakousko. Řetězec otevřel první prodejnu v ČR v Českých Budějovicích v roce 1993 na sídlišti Šumava. Dnes má ve městě šest prodejen.