5. dm drogerie markt
- Německá sít drogerií v Česku podniká již od roku 1993 a je známá svým reklamním sloganem "Zde jsem člověkem, zde nakupuji". Zákazníci podle KPMG na řetězci oceňují rozsáhlý a kvalitní sortiment, přátelský přístup zaměstnanců a snadnou dosažitelnost.
Na druhou stranu v Německu si drogerie vysloužila také anticenu zvanou Zlatý kůl v plotě. Jejím tvůrcům se zdá, že firma balením produktů podporuje genderová klišé, na svém webu o tom psal týdeník Der Spiegel.
Drogerie dm se do hledáčku sdružení dostala proto, že podle jeho zjištění cílí řadu výrobků na určité pohlaví. Začíná to prý už u malých dětí. "Řekněte nám, co má vaše dítě mezi nožičkama, my vám řekneme, jaké má používat dudlíky, hadříky, lahve na pití a bryndáčky." Takto podle sdružení Dm omezuje rodiče.
Společnost se proti výtkám iniciátorů anticeny ohradila. Některé z kritizovaných produktů podle ní už v nabídce delší dobu nejsou. Ředitelka Kerstin Erbeová k tomu řekla, že firma zákazníkům vždy doporučuje, aby se rozhodli pro takový výrobek, ze kterého mají oni a hlavně děti nejlepší pocit.
Řetězec dm drogerie markt v Česku v uplynulém obchodním roce, který trval od předloňského října do loňského 30. září, zvýšil obrat zhruba o osm procent na 12,4 miliardy korun. Firma modernizovala a rozšiřovala prodejní síť, pracovala na zlepšení logistiky. Celkem investovala 173 milionů korun. Tento finanční rok plánuje vynaložit 233 milionů korun, z toho přibližně 208 milionů korun připadne na expanzi a renovaci sítě.