Praha - Až 1500 internetových obchodů by se letos mělo zapojit do akce Den dopravy zdarma. E-shopy si 18. a 19. listopadu nebudou účtovat poštovné. Zájem obchodníků o akci každý rok roste, zatím se jich registrovalo 800. Loni ušetřili zákazníci na dopravě přes 12 milionů korun. Informoval o tom srovnávač cen Heureka.cz, který akci pořádá.
Den dopravy zdarma začne ve středu 18. listopadu ve 12:00 a skončí o 24 hodin později. Mezi obchodníky, kteří se letos účastní, jsou například Kasa.cz, Mironet.cz, Parfemy.cz či Sportobchod.cz.
Celkem loni lidé při Dni dopravy zdarma utratili 210 milionů korun. V jedné objednávce byly průměrně dva produkty. Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000. Zákazníci nejvíc objednávali elektroniku, která tvořila 24 procent všech objednávek.
Podle studie e-commerce, kterou zpracovávala Asociace pro elektronickou komerci, hraje právě doprava zdarma zásadní roli pro více než polovinu (53 pct) zákazníků.
Dlouhodobým trendem mezi českými zákazníky je využívat při objednávkách v e-shopech osobní odběry a vyzvedávat si zboží přímo v kamenných pobočkách nebo výdejních místech. V Česku jich je aktuálně zhruba 8000. Obliba je dána hlavně nižší cenou tohoto způsobu dopravy.
Seznam obchodů, které se do akce Den dopravy zdarma letos zapojí, naleznou zákazníci na adrese dendopravyzdarma.cz. Partnerem akce je i letos doručovací společnost DPD.
Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech.