Praha - Zájem Čechů o dvou a tří hvězdičkové hotely u Středozemního moře je zatím minimální. Mimo záznam to potvrzují samotní zástupci cestovních kanceláří.
Malá poptávka je především po Španělsku a Tunisku. Oproti uplynulým létům klesá i počet prodaných zájezdů na Olympskou riviéru a Rhodos.
Cestovní kanceláře proto nabízejí do těchto destinací řadu různých slev. "Slevy se vztahují na vybrané kapacity, zpravidla na dvou a tří hvězdičkové hotely, kde jsme zaznamenali menší zájem cestovatelské veřejnosti," potvrzuje Tomáš Brejcha, mluvčí Čedoku.
Cestování na Aktuálně.cz
Akční nabídky mají na internetu i konkurenční cestovky. Například CK Fischer, Exim Tours, Blue Style, nebo Sunny Days. Z webových stránek Sunny Days je patrné, že se dá nyní odletět na týden do Tuniska do čtyřhvězdičkového hotelu Mariqueen s polopenzí za 5990. Loni to přitom bylo asi o čtyři tisíce korun více.
Naopak zájem o čtyř a pětihvězdičkové hotely roste. Již nyní je prý prodáno přibližně 60 procent kapacity zájezdů připravených na hlavní turistickou sezonu.
Loni se v Česku prodalo přes dva milióny zájezdů. Průměrné výdaje klienta cestovní kanceláře na jednu dovolenou tvořily 19 177 korun, a to včetně nákladů na místě pobytu. Celková částka utracená za nákup zájezdů v cestovních kancelářích bez nákladů na místě pobytu se pak podle údajů ČSÚ pohybuje kolem 13,5 miliardy korun.
Češi na svých zahraničních dovolených utratili celkem 69,5 miliard korun. Letos by to mělo být podle Asociace českých cestovních kanceláří a agenur přibližně o pět procent více. To by znamenalo, že Češi utratí za dovolené na 73 miliard korun.