Billa otevírá "supermarket budoucnosti". Nabízí i drive-in nákup pro řidiče

Jana Králová
3. 12. 2017 14:00
V nové vídeňské prodejně jsou například elektronické cenovky, bistro s občerstvením nebo müslibar. Řetězec se chce rozvíjet i v internetovém prodeji.
Billa na vídeňské Perfektastrasse.
Billa na vídeňské Perfektastrasse. | Foto: Billa, Christian Dusek

Vídeň - Obchodní řetězec Billa otevřel na vídeňské Perfektastrasse "supermarket budoucnosti". Prodejna, která je v rámci rakouské Billy druhá největší, ukazuje řadu nových trendů, jimiž by se postupně měly vydat i další pobočky.

V regálech u zboží jsou například elektronické cenovky, které může obsluha centrálně změnit. Součástí je také bistro s občerstvením nabízející 160 jídel či nápojů. Mezi novinky patří i "müslibar", kde si mohou lidí namíchat cereálie podle svého přání. Nechybějí ani samoobslužné pokladny.

Foto: Billa, Christian Dusek

Řidičům je poprvé k dispozici "drive-in", tedy zóna známá z prodejen rychlého občerstvení jako McDonald´s nebo z některých hobbymarketů. V Bille slouží k pohodlnému a rychlému vyzvednutí nákupu, který je ale potřeba s předstihem objednat prostřednictvím internetu. Objednávky zadané do poledne lze vyzvednout ještě ve stejný den.

Řidič vjede do jedné ze tří zastřešených stanic a nemusí ani vystoupit - pracovník Billy mu nákup doručí přímo do kufru auta. Minimální hodnota nákupu v e-shopu je však 30 eur, za využití služby drive-in se k hodnotě objednávky připlácí jedno euro. Po pilotním projektu na okraji Vídně by se měl koncept rozšířit i na další vhodná místa v Rakousku.

Drive-in je levnější než doručení internetové objednávky domů (s poplatkem zhruba pět eur). Kromě toho Billa už v některých obchodech nabízí i službu Click & Collect, kdy si lze objednaný nákup osobně vyzvednout v prodejně.

"V Česku se projekt drive-in prozatím nechystá," říká mluvčí tuzemské Billy Dana Bratánková. Řetězec ale pokračuje v modernizaci prodejen a zavádění novinek, od letošního roku například spustil i samoobslužné pokladny.

V domovském Německu, kde vlastník Billy působí přímo pod názvem mateřské společnosti Rewe, letos řetězec modernizoval sedm prodejen, v nichž poběží zkušební provoz nového konceptu nazvaného Rewe 2020. Důraz klade na čerstvost, gastronomii či přizpůsobení podmínkám konkrétní lokality. Firma se také chce rozvíjet v internetovém prodeji a reagovat tak na konkurenční Amazon.

Jak informoval web Retailek.cz, v příštím roce chce Billa představit zcela nový koncept i v Česku. Jeho uvedení je plánováno na první polovinu příštího roku ve zlínském obchodním centru Centro. "Půjde opravdu o nový koncept, vycházející z Rewe, nicméně více neprozradíme, projektová dokumentace se ještě tvoří," uvedla Bratánková pro Retailek.

 

Právě se děje

Další zprávy