Praha - Český zákazník má v průměru deset věrnostních karet prodejců, aktivně jich využívá osm. Za poslední dva roky počet vlastníků karet stoupl o více než desetinu. Aktivně používá alespoň jednu věrnostní kartu 94 procent zákazníků. Vyplývá to ze studie výzkumné společnosti GfK Loyalty Cards 2016. Průměrný Slovák disponuje obvykle devíti věrnostními kartami, maďarský šesti.
Nejčastěji mají Češi v peněžence věrnostní karty širokosortimentních řetězců, drogerií a lékáren. Podle počtu uživatelů dominuje věrnostní klub Tesco Clubcard, programy drogistických řetězců Teta a dm drogerie markt, lékárny Dr. Max a věrnostní programy Penny Market a Billa.
Od věrnostního programu zákazníci očekávají úsporu ve slevách, jednoduchost, přehlednost a jasný systém odměn a benefitů. "Celkově jsou nejspokojenější zákazníci s věrnostními programy lékáren, dopravců, potravinových a drogistických řetězců. Naopak více výhrad mají nakupující ke kartám a věrnostním programům prodejen s nábytkem, čerpacích stanic a k multiklientským kartám," uvedl analytik Zdeněk Skála z GfK Czech.
Z hlediska míry loajality zákazníků ke značce nebo řetězci na základě osobní zkušenosti s kartou jsou dobře hodnoceny RegioJet, řetězce Teta, IKEA, Dráčik, CineStar, Tesco a Dr. Max. Jako nejvíce inovativní vnímají zákazníci věrnostní program řetězců Teta, Tchibo a Globus.