Na poštu bez čekání. Objednáte se na konkrétní termín, novinka má ale dvě omezení

Petr Kučera Petr Kučera
1. 8. 2016 16:00
K přepážce České pošty se nově lze objednat předem na konkrétní termín. Ovšem pouze k využití služby Czech Point, nikoliv například pro vyzvednutí oznámené zásilky nebo odeslání balíku. Druhým omezením je, že objednávka zatím funguje jen na deseti poštách.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: ČTK

Praha – Bez čekání přímo k přepážce by se měl dostat člověk, který využije novou službu České pošty nazvanou Objednávka na pobočku. Ta od začátku srpna umožňuje rezervovat si předem přímo konkrétní termín. Novinka má ale zatím dvě podstatná omezení.

Tímto způsobem lze objednat termín jen pro využití služby Czech Point. Ta nabízí ověřené výstupy z několika informačních systémů veřejné správy – například z rejstříku trestů nebo katastru nemovitostí. Nabízí také takzvanou autorizovanou konverzi dokumentů, tedy ověřené převedení z listinné podoby do elektronické či opačně.

Službu si lze objednat online na webu České pošty, vedle zadání termínu je potřeba uvést číslo mobilu nebo e-mail. Jako součást potvrzení pak zájemce dostane čtyřmístný kód. Na pobočce potom zmáčkne volbu „objednaní klienti“ a zadá tento kód. Automaticky se mu vytiskne pořadový lístek a bude vyvolán ihned po uvolnění první přepážky obsluhující zvolenou službu. Kód lze zadat v intervalu pět minut před až deset minut po rezervovaném termínu.

Rezervovat si konkrétní termín „odbavení“ ale nepůjde u klasických služeb jako třeba vyzvednutí uložené zásilky nebo odeslání balíku. „Důvodem jsou legislativní omezení. U základních poštovních služeb musíte mít pro všechny stejné podmínky. A přednostní obsloužení na základě objednání se by zvýhodnilo ty, kteří se objednali,“ vysvětluje mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Druhým omezením je, že objednávka k přepážce služby Czech Point zatím funguje jen na deseti poštách, které jsou vybaveny novou verzí vyvolávacího systému. Konkrétně jde o pošty Praha 1, Praha 6, Praha 412, Praha 82, Jablonec nad Nisou 1, Kroměříž 1, Znojmo 2, Litoměřice 1, Ostrava 9 a Valašské Meziříčí 1.

„Do konce letošního roku plánujeme vybavit vyvolávacím systém nové generace zhruba dvacet pošt. V následujících letech máme plán na několik desítek dalších,“ říká Vitík.

Z pohledu zákazníka nabídne stojan nového vyvolávacího systému – vedle jiné grafické podoby či možnosti volby ze čtyř jazyků – možnost načítat čárové kódy z výzev nebo displeje mobilního telefonu. „Lidé, kteří načtou čárový kód, si ověří dostupnost zásilky na poště, automaticky obdrží pořadový lístek k požadované službě, a navíc se informace o balíkových zásilkách přenášejí do zázemí pošty, kde dochází k předpřípravě balíků k vydání,“ upřesňuje Vitík.

 

Právě se děje

Další zprávy