Praha - Masarykovo nádraží se má změnit v bulvár propojující Karlín a centrum Prahy.
Místo vlaků po kolejích by se tak za několik let stejnými místy mohli prohánět lidé mezi různými obchody či kancelářemi.
Rada hlavního města Prahy dnes totiž schválila ve zrychleném řízení seznam oblastí, jimž má být změněn územní plán tak, aby je bylo možné použít jako lukrativní stavební pozemky. Kromě Masarykova nádraží šlo též o nádraží na Smíchově, v Bubnech či na Žižkově.
"Ano, rada dnes tento seznam schválila, nyní zbývá souhlas zastupitelstva, které má o této záležitosti jednat v září," uvedl pro deník Aktuálně.cz radní pro územní rozvoj Martin Langmajer.
První projekty by se mohly začít naplňovat podle jeho slov již za deset až dvanáct měsíců. "Po schválení zastupitelstvem je možné, aby vše do roka začalo a developeři vlastně mohou projekty začít zpracovávat paralelně," doplnil.
"Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci," komentoval záměr před časem pro Aktuálně.cz poslanec Jan Bürgemeister (ODS), který v počátku úvah o likvidaci nádraží stál.
Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici.
"Je to jedna z posledních možností jak tuto část města využít a zároveň propojit dosud dvě separované železniční trasy. Jednu vedoucí z Kladna a druhou vedoucí směr Karlštejn. Pasažéři by tak mohli cestovat přes centrum Prahy bez přesedání," vysvětluje Bürgemeister.
Čtěte více: Velkolepé plány Prahy: Metro D se odkloní, protne Floru |
Vlaky, které dnes končí na Masarykově nádraží by měly být přesunuty na nádraží Hlavní. "Vznikl by tam významný dopravní uzel. Na místě Hlavního nádraží je stanice metra C, v budoucnu se počítá i s Déčkem. Zároveň by tam byla stanice vlaků InterCity," říká Bürgemeister.