Kvůli vlně veder berou Češi prodejny zmrzlin i klimatizací útokem

ČTK ČTK
30. 7. 2018 15:47
Řetězce hlásí rekordní zájem zákazníků o ventilátory, klimatizace, ale i zmrzliny.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Současná vedra zvyšují prodej zmrzlin, balených vod, ovoce, ale i mobilních klimatizací a větráků. Nárůst poptávky registrují i firmy, které dodávají pevně zabudované klimatizace. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Prodej mobilních klimatizací a ventilátorů je letos v meziročním srovnání o 30 procent vyšší, ukazují údaje srovnávače cen Heureka.cz. "Krátkodobě se na vrchol prodejů dostávají malé přenosné klimatizace za pár stovek korun. Po zkušenostech s předchozími léty však dlouhodobě u Čechů vítězí větší klimatizace s vyšším výkonem řádově za jednotky tisíc korun," uvedla manažerka firmy Alexandra Čermáková.

Sezona klimatizací, ventilátorů a dalších ochlazovačů vzduchu začala mnohem dříve než v předchozích letech. I e-shop Alza.cz registruje markantní nárůst poptávky po ventilátorech a klimatizaci. "Klimatizací je několik druhů, mezi nejoblíbenější patří tzv. mobilní klimatizace - nevyžadují odbornou montáž, dají se převézt z domova kamkoli - třeba na chatu a jsou cenově dostupnější. Pohybují se od 6500 korun," dodala Patricie Šedivá z Alzy.

Prodeje zmrzlin v těchto vedrech vyskočily v obchodech Tesco na dvojnásobek. "V podstatě to znamená, že si každý zakoupí nanuk na rychlé osvěžení. Vedle prodejů chlazených nápojů a vod stoupá i prodej letního ovoce, především melounů, broskví a mandarinek," uvedl mluvčí řetězce Václav Koukolíček.

"Pozorujeme zejména výrazný nárůst u nanuků, zmrzlin a také u nealko i alkoholických nápojů," uvedl zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. Při současných vedrech podle něj roste obecně poptávka po rozvozu potravin i do chatových oblastí, protože lidem se nikam nechce a nechtějí nosit tašky.

Současné tropické teploty zvyšují podle společnosti PepsiCo zájem i o klasické kolové nápoje a další limonády. "Například konzumace naší limonády Lemon Lemon roste v restauracích oproti průměru i o více než dvacet procent," řekl manažer sycených nápojů společnosti PepsiCo Michal Šlechta.

Podle společnosti ait-česko, která je v Česku největším distributorem klimatizací Samsung, se v tomto období každoročně zvyšuje zájem o klimatizace u domácností i firem. "V ČR je téměř 60 procent firem, které stále nemají klimatizaci. Domácnosti jsou na tom podobně," uvedl František Plachý z obchodního oddělení firmy. Největší zájem je letos o novinku - nástěnnou jednotku s tzv. wind free technologií.

Kromě klimatizací a ventilátorů lidé na internetu v horkých dnech kupují i další prostředky ke zchlazení. "V těchto vedrech stabilně rostou prodeje různých bazénů, zahradních i dětských, ale také cestovních ledniček nebo výrobníků ledu," dodala Čermáková.

V úterý a ve středu mohou teploty vystoupat až na 36 stupňů. Nadprůměrně teplé počasí v Česku vydrží zřejmě celý srpen. Největší vedra budou první dva týdny a koncem srpna se bude pozvolna ochlazovat. Dnes to řekl mluvčí Českého hydrometeorologického ústavu Petr Dvořák.

 

Právě se děje

před 8 hodinami

Šlégr je dál koučem Litvínova, jeho rezignaci vedení nepřijalo

Jiří Šlégr zůstává koučem hokejistů Litvínova. Olympijský vítěz z Nagana, který je zároveň šéfem klubu, dnes nabídl rezignaci na trenérskou funkci, ale představenstvo ji nepřijalo. Realizačnímu týmu doporučilo provést změny v kádru.

Litvínovu se nedaří od začátku extraligy a dosud vyhrál jen tři zápasy. Po dvanácti kolech má pouze jedenáct bodů a je předposlední.

Po nedělní porážce 3:4 s Olomoucí, která byla pro klub třetím nezdarem za sebou, vedení Litvínova oznámilo, že jedná o změně na postu hlavního trenéra. Mezi kandidáty na nového kouče byl podle Šlégrova vyjádření v médiích i litvínovský odchovanec Vladimír Růžička, bývalý kouč národního mužstva a Šlégrův spoluhráč ze zlatého naganského týmu.

Nakonec zůstává na střídačce Šlégr. Bývalý vynikající obránce převzal tým v závěru minulé sezony místo odvolaného Milana Razýma.

Další zprávy