Praha - Klienti ČSOB mohou od středy 27. září využívat nové internetové bankovnictví. Dostupné bude pro všechny účty včetně Poštovní spořitelny. Souběžně zůstane v provozu i starší verze, ovšem pouze dočasně.
"Klientům Poštovní spořitelny a Ery ukončíme původní Era portál k 2. listopadu," upřesňuje mluvčí ČSOB Patrik Madle. Koncem ledna pak banka vypne původní verzi i pro většinu retailových klientů ČSOB.
Druhá největší banka podle počtu klientů slibuje moderní vzhled internetbankingu i nové funkce, zároveň však zachová většinu toho, na co jsou lidé zvyklí. Nabídne například snadnější navigaci, tlačítka rychlé volby (pro využití nejčastěji používaných funkcí, typicky zadání platby) nebo dlaždicový přehled.
Klienti na jednom místě najdou více produktů ze skupiny ČSOB - v internetovém bankovnictví se tedy například dostanou k údajům o sjednaném pojištění u ČSOB Pojišťovny nebo si jej mohou přes web objednat.
Novinkou je také služba Rozpočty a výdaje, která má lidem ušetřit správu osobních financí. "Všechny výdaje se třídí automaticky do kategorií. Přehledně uvidíte, za co utrácíte nejvíc, kde můžete ušetřit nebo kde vaše výdaje nečekaně rostou. Své výdaje si můžete porovnat s 'průměrem' - uvidíte, jak utrácí lidé ve vašem městě nebo vašeho věku," popisuje banka novou službu.
Součástí internetového bankovnictví ČSOB bude také věrnostní program Svět odměn, který je dosud dostupný jen pro klienty Poštovní spořitelny a značky Era. Lidé mohou sbírat body, například za platby v internetovém bankovnictví nebo platby kartou u obchodníků, a pak za ně získat poukázky do obchodů nebo slevy. Mezi partnery patří třeba sítě Pompo, Hervis nebo Lékárna.cz.
Některé dosavadní služby naopak lidé v novém internetovém bankovnictví už nenajdou. Jde zejména o Komfortní vyúčtovaní, které umožňovalo jednoduše hradit faktury od O2, UPC či ČSOB Pojišťovny. Končí také služba Komfortní datová schránka.
Z internetbankingu pro fyzické osoby dále zmizí možnost zadávat příkazy k inkasu, která je určená primárně pro firmy - nadále je půjde zadávat jen v pobočkách nebo přes telefonní bankovnictví. Mnohem více využívaná možnost zadávat přes internet svolení k inkasu ale zůstává.
Po souběžném dvou- nebo pětiměsíčním provozu se staré internetové bankovnictví pro běžné retailové zákazníky vypne. Nadále zůstane dostupné jen pro klienty privátního bankovnictví, klienty s aktivní čipovou kartou či certifikátem, klienty se službou FMCI (Financial Markets Confirmation by Internet), disponenty právnických osob nebo pro živnostníky a malé firmy obsluhované firemními pobočkami.
Pro tyto skupiny připravuje ČSOB jinou verzi nového internetového bankovnictví s názvem CEB. Podnikatelům a firmám v něm slibuje funkce, které v nyní spouštěném novém internetbankingu nenajdou, protože ten je primárně určen pro fyzické osoby.
Modernizací svého internetového bankovnictví reaguje ČSOB na trend, s nímž v posledních letech přišly nové banky jako Air Bank, Equa nebo mBank. Nový internetbanking chystají také konkurenti z řad velkých bank - Česká spořitelna, Komerční banka nebo Raiffeisenbank.
Raiffeisenbank spustila nové internetové bankovnictví letos v červnu, zatím do něj převedla 350 tisíc fyzických osob. S testováním zcela nového systému nazvaného George začala Česká spořitelna, má nahradit službu Servis 24. Komerční banka pak chce přinést vylepšenou verzi internetového bankovnictví na počátku druhého čtvrtletí roku 2018, nabídne přehlednější grafiku a intuitivnější ovládání.