Brno jde proti proudu. Chystá velký autosalon

mah
13. 12. 2008 22:05
Přestože se automobilky potýkají s krizí, středoevropské trhy je pořád lákají
Nový pavilon - na obrázku napravo od kulatého - bude dlouhý 214 metrů, široký 90 metrů
Nový pavilon - na obrázku napravo od kulatého - bude dlouhý 214 metrů, široký 90 metrů | Foto: www.bvv.cz

Brno -  Někdejší velkou show vystřídá ponurá atmosféra. Takové budou v nadcházejícím roce některé přehlídky nových automobilů. Automobilky musí šetřit, což se projeví na řadě výstav a veletrhů. A přežijí jen ty, které mají smysl, upozorňují odborníci.

"Propady prodejů zejména  na severoamerickém trhu vedou automobilky k výrazným úsporným opatřením. Touto situací bude téměř jistě zasažen lednový detroitský autosalon. S velkou pravděpodobností dolehne také na řadu dalších výstav v nadcházejícím období," uvedl pro Aktuálně.cz vedoucí manažer brněnského autosalonu Jiří Čikl.

Středoevropské trhy ale vystavovatele lákají. V Brně to tak, narozdíl od Detroitu, bude žít i nadále. "Tyto trhy jsou perspektivní a je jisté, že se budou nadále rozvíjet. Nahrává tomu i fakt, že obnova vozového parku je v Česku minimální. Ve srovnání se západní Evropou je nákup nových aut v Česku třetinový," řekl tajemník Sdružení dovozců automobilů Pavel Tunkl. Průměrné stáří vozů u nás totiž dosahuje čtrnácti let.

"Brněnský autosalon by mohl být úspěšný. Bude však třeba zavést šrotovací prémie, jak tomu je v případě Francie a motivovat tím majitele k nákupu nového vozu. Za situace, kdy jdou ceny automobilů dolů," dodal Tunkl.

Pořadatelé čekají rekordní návštěvnost

V Brně se v příštím červnu chystají vystavovat i automobilky, které zde dosud chyběly. Po pěti letech tu bude mít svůj stánek Toyota, o dalších automobilkách se jedná. "Výrobci, kteří jsou úspěšní na středoevropských trzích, připravují větší a reprezentativnější účast," přiblížil Čikl.

Vystavovatelé jako první budou moci využít prostory výstavní haly P. Ta bude slavnostně otevřena před zahájením Autosalonu. Nová bude i délka veletrhu, která se protáhne na dva víkendy. Organizátoři tak počítají s 200 000 návštěvníky.

"Tyto skutečnosti, pokud nedojde  k novým, zásadním ekonomickým zvratům v průběhu půlroku, dávají Brnu velmi zajímavou perspektivu, podpořenou aktuální velmi vstřícnou cenovou politikou automobilek k trhům, kde se drží zájem o nové vozy," dodal Čikl.

Brněnský Autosalon je zařazen do prestižního kalendáře autosalonů Mezinárodní organizace výrobců automobilů O.I.C.A. V minulém roce jej navštívilo 145 000 návštěvníků.

 

Právě se děje

Další zprávy