Na úřad bezkontaktně: Co vše lze vyřídit elektronicky a jaké změny pandemie přináší

Ekonomika Ekonomika
6. 4. 2020 13:24
O elektronickou komunikaci je v době šíření koronaviru zájem. Počet žádostí o zřízení datové schránky se v březnu u soukromých osob zvedl meziročně o třetinu, u živnostníků pak skoro o polovinu. V absolutních číslech je to v obou případech nárůst o více než 1400 žádostí. K používání "datovek" v současnosti vyzývá i samo ministerstvo vnitra. Připomeňte si, co vše je možné vyřídit elektronicky.
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Shutterstock

Katastrální úřad

Skrze datovou schránku začal komunikovat také katastr nemovitostí. Prostřednictvím schránky je nyní možné:

  • obdržet vyrozumění o provedeném vkladu do katastru nemovitostí a následně odeslat daň z převodu nemovitosti
  • podat návrh na zahájení řízení o povolení vkladu do katastru nemovitostí
  • zřídit službu sledování změn údajů o nemovitostech bez nutnosti návštěvy katastrálního úřadu

Službu sledování změn údajů o nemovitostech poskytuje Český úřad zeměměřický a katastrální osobám, které mají věcné právo k dotčeným nemovitostem, nebo účastníkům řízení o takovém právu.

Služba uživatele automaticky informuje o tom, že došlo u sledované nemovitosti ke změně v katastru nemovitostí. Informace o změnách jsou zasílány dle žádosti uživatele datovou schránkou, e-mailem nebo SMS.

Na daň z nemovitosti zbývají poslední dny. Pravidla přitom rozhodně nejsou vstřícná

 

Právě se děje

Další zprávy