Americký start-up začal v Česku nabízet práci. Jsme největší a levnější, láká

Jan Prokeš
22. 10. 2015 15:45
Portál ChciPráci.cz má ambici konkurovat největším zavedeným pracovním webům. Firmy láká na nižší cenu inzerátů. Provozovatelem je americká společnost, která vznikla v USA jako start-up a Česko bere jako svou první zastávku v další expanzi do zemí střední a východní Evropy. Momentálně nabízí přes 75 tisíc pracovních pozic.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Thinkstock

Praha – Přes devadesát tisíc pracovních pozic nabízí nový hráč na trhu pracovních portálů ChciPráci.cz. Čtyři dny po spuštění tak nabízí o polovinu míst víc než dosavadní jednička Práce.cz.

Provozovatelem portálu je americká společnost Business Web Solutions. Ta vznikla v USA jako start-up a Česko bere jako svou první zastávku v další expanzi do zemí střední a východní Evropy. Další zemí by mělo být v dohledné době Slovensko.

Českému trhu dominujícím portálům Jobs.cz a Práce.cz, které patří finské skupině LMC, chce nový vyzyvatel konkurovat podstatně nižší cenou. Zaměstnavatelé budou moci vložit inzerát na ChciPráci.cz za cenu okolo 2000 korun na měsíc. To není ani polovina katalogové ceny zavedených portálů.

Portál ChciPráci.cz vstupuje do Česka v době rekordně nízké nezaměstnanosti, která v září klesla na šest procent. To je nejnižší číslo za posledních šest let. Ta se zároveň střetává s rostoucí poptávkou zaměstnavatelů, především pak po technických profesích.

"Český trh s pracovními portály sice v posledních letech mírně roste, ale nic zásadního se na něm nemění," říká Prokop Konopa, tiskový mluvčí portálu ChciPráci.cz, k motivaci ke vstupu na trh.

V poslední době se jedná již o druhý pracovní portál, který byl v tuzemsku spuštěn. V létě vstoupil na trh AirJobs v čele s Ivanem Bartošem, který je známý jako zakladatel České pirátské strany. Ten má ambici stát se českým LinkedInem. Bartošův portál se chce soustředit především na studenty a čerstvé absolventy.

Naopak portál ChciPráci.cz se primárně zaměří na malé a střední podniky, kterým chce usnadnit hledání vhodných zaměstnanců.

"Co se týká cílové skupiny mezi uchazeči o zaměstnání, nejsme nikterak vyhraněni. Cílíme na lidi od 19 let až do věku, kdy jsou ještě ochotni uvažovat o změně zaměstnání, což je někde okolo 55 let," dodává Petra Mikesková, marketingová manažerka společnosti.

 

Právě se děje

Další zprávy