Zisk H&M klesl o třetinu. Prodejce oblečení zaspal na internetu

ČTK ČTK
31. 1. 2018 15:11
Po desetiletí rapidní expanze se firmě nedaří zareagovat na růst internetového prodeje. Nedávno její image poškodil také skandál s reklamou považovanou za rasistickou.
H&M
H&M | Foto: Reuters

Stockholm - Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) klesl ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku zisk o 33 procent na 3,99 miliardy švédských korun (10,3 miliardy korun). Firma v prohlášení varovala, že má problémy s přizpůsobením svých aktivit na rychlý globální přesun zákazníků k nákupům přes internet.

Tržby se snížily o dvě procenta na 50,4 milionu SEK. Tržby byly slabé hlavně v kamenných obchodech, kde jsou nejvíce viditelné změny chování zákazníků, a tento propad částečně snížil růst prodeje přes internet uvedl generální ředitel společnosti Karl-Johan Persson. Zisk před zdaněním klesl o 34 procent na 4,9 miliardy SEK.

Persson rovněž uvedl, že výkon firmy zaostal za očekávání. Stále však vidí potenciál k silnému růstu v některých regionech. V jiných oblastech chce firma zlepšit svoji rozvahu zmenšením prodejní plochy.

V letošním roce H&M plánuje otevřít zhruba 390 nových obchodů a 170 jich zavřít. Loni firma po odečtení zavřených obchodů otevřela čistých 388 nových obchodů. Nově se chystá vstoupit do Uruguaye a na Ukrajinu. V březnu začne firma prodávat produkty značek H&M a H&M Homes na čínské internetové platformě Tmall a letos spustí internetový prodej na čtyřech dalších trzích, včetně Indie.

H&M také chystá novou značku obchodů Afound, která bude nabízet oblečení i od jiných značek. První kamenný obchod chce otevřít letos ve Stockholmu a spustí i internetový prodej.

Po desetiletí rapidní expanze se firmě nedaří zareagovat na růst internetového prodeje. Nedávno její image poškodil také skandál s reklamou považovanou za rasistickou. H&M je druhým největším maloobchodním prodejcem oděvů na světě za skupinou Inditex, majitelem obchodů Zara.

 

Právě se děje

Další zprávy