Z karantény těží placené televize. Jejich sledovanost stoupla za dva týdny o pětinu

ČTK ČTK
2. 4. 2020 11:48
Sledovanost placených televizních služeb se v posledních dvou týdnech zvýšila zhruba o pětinu. Důvodem jsou opatření proti šíření koronaviru. Největší zájem je o zpravodajské kanály, dětské kanály a mezi divácky nejoblíbenější programy se zařadily také stanice pro dospělé. Vyplývá to z informací vysílatelů.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Po zavedení vládních opatření omezujících volný pohyb osob se zvýšila sledovanost O2 TV o 19 procent. Zájem o živé vysílání stoupl dokonce o 21 procent. Skokový nárůst zaznamenaly zejména zpravodajské stanice, jejichž sledovanost se zvýšila o 273 procent, u ČT24 to bylo dokonce o 346 procent. Sledovanost kanálů pro dospělé vzrostla proti únoru o 191 procent a 35 procent vzrostl zájem o dětské programy.

Sledovanost T-Mobile televize je v posledních týdnech vyšší než během Vánoc, což je tradičně nesilnější období v roce. "Za den zhlédnou zákazníci vysílání v délce více než 200 let. To v přepočtu dělá zhruba 10,5 hodin denně na jednoho zákazníka. Z toho je osm hodin lineárního vysílání plus 2,5 hodiny nelineárních služeb," řekl Jiří Janeček z tiskového oddělení T-Mobilu. Nejsledovanějším pořadem na ČT je Studio ČT24, na Primě Slunečná a na Nově Specialisté.

Podle ředitelky distribuční firmy Axocom Eriky Luzsiczy roste mezi placenými televizními kanály zájem o dětské stanice, filmové kanály a hobby programy. Sledovanost roste nejen díky tomu, že se lidé chtějí odreagovat, ale zároveň hledají i inspiraci nebo se chtějí něco nového naučit. "Výjimkou jsou v tomto ohledu asi jen sportovní kanály, které kvůli zrušeným turnajům a kláním vysílají především sestřihy z dřívějších sportovních akcí," podotkla.

Za poslední týdny narostl podle dat O2 TV podíl živého, tedy lineárního sledování TV, o deset procentních bodů na dvě třetiny pořadů. "U diváků, kteří konzumují obsah na televizi prostřednictvím set-top boxů, převažuje lineární sledování. V případě mobilní aplikace nebo webu je situace odlišná. Více než polovinu celkové sledovanosti na těchto zařízeních tvoří zpětné zhlédnutí," uvedla ředitelka obsahu O2 TV Anna Lenerová.

Velký zájem mezi majiteli O2 TV vzbudilo bezplatné zařazení stanice PornHub TV do nabídky všech tarifů. Alespoň jednou si tento program pustil každý čtvrtý zákazník a průměrně strávil jeho sledováním 21 minut. Ve videotéce O2 byl největší zájem o tituly Vlastníci, Poslední aristokratka a Zloba: Královna všeho zlého.

Digitální televizí O2 TV disponuje v současné době více než 440 000 českých domácností, internetovou televizi T-Mobilu má předplacenou kolem 150 000 diváků a kabelovou televizi UPC využívá kolem 540 000 klientů.

 

Právě se děje

Další zprávy