Byznys a společnost
Tento materiál vznikl v rámci společného projektu Aktuálně.cz a CSR Fórum - webového magazínu Byznys a společnost.
Bude informovat o světě firem, neziskových organizací, trendech v CSR a společenské odpovědnosti vůbec.
Internetový magazín bude součástí ekonomické rubriky Aktuálně.cz.
Praha - Ve druhém ročníku soutěže CSR Award, která hodnotí firmy podle toho, jak pomáhají svému okolí a společnosti, si hlavní ceny odnesly firmy Sodexo Pass a Vodafone. Mobilní operátor zvítězil v kategorii velkých společností, Sodexo mezi malými a středními podniky.
V porotě cen, které se rozdělovaly v pražské Malostranské besedě, vedle předsedkyně Dagmar Havlové (VIZE 97) zasedli Zuzana Bajerová (Česká Unie pro podporované zaměstnání), Jaromír Drábek (čestný prezident Hospodářské komory) Pavlína Kalousová (ředitelka Fóra dárců), Tereza Maxová a Tomáš Nejedlo (ředitel Business Leaders Fora).
Porotci hodnotili jak provázanost sociální odpovědnosti s celkovou strategií firem, tak i jejich konkrétní projekty, jimiž se snaží pomáhat.
Za Vodafonem se v kategorii velkých koncernů umístil Plzeňský prazdroj a ČSOB.
Mezi malými společnostmi skončila na druhém místě internetová LMC, provozující pracovní portály, třetí byl Bayer.
"Druhý ročník soutěže jasně prokázal jeden zřetelný posun v přístupu soutěžících firem ke společenské odpovědnosti: od marketingově a mediálně lákavých aktivit se těžiště posouvá k celkově odpovědnému přístupu k podnikání. Krize tak nebyla 'koncem CSR v Čechách', jak mnozí odborníci očekávali. Paradoxně naopak - přispěla k posunu CSR k jejím kořenům: odpovědnosti jako nedělitelné, nenálepkované a nepotěmkinovské kultuře podnikání," prohlásil Luděk Pfeifer ze společnosti M.C.TRITON, která soutěž vyhlašuje.
Co je Společenská odpovědnost firem (CSR): dobrovolný závazek, že se podnik bude chovat dobře ke svým zaměstnancům i okolnímu prostředí (například se snaží tlumit negativní dopady na životní prostředí, podporuje rozvoj regionu, ve kterém působí, nebo pomáhá neziskovým organizacím).