Berlín - Německá automobilka Volkswagen plánuje příští rok změnit logo. Zatímco poslední změna v roce 2012 byla spíše kosmetická (posun k více trojrozměrnému vzhledu), ta příští už má být výraznější.
Změna loga má symbolizovat přechod k novým technologiím, tedy od spalovacích motorů k elektromobilům. Chce také očistit vnímání značky od podvodů s dieselovými motory. Na tiskové konferenci v Berlíně to řekl marketingový ředitel automobilky Jochen Sengpiehl.
"Značka není v dobré kondici v porovnání s předchozími lety. Není to pouze kvůli skandálu s dieselovými motory," uvedl Sengpiehl.
Celkový vzhled loga se po druhé světové válce změnil jen málo. Podle něj je cílem firmy vyzdvihnout inovace, které ospravedlní vyšší cenu.
O podobě nového loga zatím Volkswagen neřekl nic podrobnějšího, představí ji až v příštím roce. Podle agentury Bloomberg chce být značka barevnější než dosud. Současné logo působí podle Sengpiehla příliš německy a nedokáže vzbudit potřebné emoce. Automobilka chce také posílit komunikaci na sociálních sítích.
První auta s novým logem pak vyjedou v roce 2020, kdy se začne vyrábět hatchback, který má podle firmy v dojezdu a řiditelnosti překonat současný e-Golf.