Aldi mění logo, směje se mu i Penny. V jednoduchosti je síla, připomínají experti

Petr Kučera Petr Kučera
12. 3. 2017 18:10
Nové logo Aldi je osmou změnou od roku 1948. Experti hodnotí změnu jako nevyužitou šanci ke skutečné modernizaci. Do konkurenta si rýpla i konkurenční diskontní síť Penny.
Staré a nové logo Aldi Süd
Staré a nové logo Aldi Süd | Foto: Aldi Süd

Praha - Německý obchodní řetězec Aldi mění po jedenácti letech své logo. Dominantní písmeno A dostalo trojrozměrný efekt, změnil se typ písma, ale barvy i celková kompozice zůstávají podobné jako dosud.

"Čerstvá vizuální podoba nového loga se ideálně hodí k současnému procesu modernizace společnosti Aldi Süd," říká Kirsten Gess, ředitel komunikace tohoto řetězce. Aldi začne nové logo používat během března v Číně, kde nyní spouští online prodej.

Jak se měnilo logo Aldi Süd
Jak se měnilo logo Aldi Süd | Foto: Aldi Süd

Od června se změna projeví v Německu a postupně i na dalších trzích - ve Velké Británii, Irsku, Maďarsku, Švýcarsku, Austrálii, Rakousku a Slovinsku. V posledních dvou jmenovaných státech působí Aldi Süd pod značkou Hofer, která však nad tímto názvem v logu používá písmeno A.

Experti hodnotí změnu jako nevyužitou šanci ke skutečné modernizaci. V anketě marketingového časopisu Horizon mezi osmi odborníky získalo nové logo průměrné hodnocení jen 1,9 z maximálních pěti bodů.

Do konkurenta si rýpla i konkurenční diskontní síť Penny. Na svém Facebooku ukázala, jak by vypadalo její logo ve stejném stylu. "Aldi, nic si z toho nedělej. Vypadá to komicky i s naším jménem," vzkázala. "Penny, tvé logo nikdy nevypadalo tak dobře," reagovalo Aldi v podobném duchu..

Také řetězec Penny postupně zavádí nové logo. Už několik let ho používá na německém trhu, ale třeba v Česku s ním čeká až na modernizaci jednotlivých prodejen.

"Aldi razí princip jednoduchosti. Jeho nové logo s mnoha různými prvky, barvami a teď i efekty je přitom protikladem jednoduchosti," uvedl v časopise Horizon Heiko Dertinger z mnichovské společnosti Brandoffice. "Nové logo vyjadřuje vše, co Aldi Süd není a nechce být," souhlasí také Jürgen Siebert, marketingový ředitel berlínské agentury Monotype.

Nové logo Hofer
Nové logo Hofer | Foto: Hofer

Právě Aldi je totiž průkopníkem "prosté" diskontní formy prodeje přímo z palet. Experti připomínají i novou reklamní kampaň se sloganem Einfach ist mehr, který lze přeložit jako "v jednoduchosti je síla".

V této kampani se jižní část "impéria" poprvé spojila se severní Aldi Nord (ta používá jiné logo a vedle Německa působí ve Francii, Polsku, Španělsku, Portugalsku, Dánsku, Nizozemsku, Belgii a Lucembursku). Na dvě části si počátkem 60. let rozdělili rostoucí řetězec bratři Karl a Theo Albrechtové.

Logo Aldi Nord
Logo Aldi Nord | Foto: Aldi Nord

Sami zákazníci Aldi na Facebooku hodnotí nové logo smířlivěji, najdou se ale i názory odkazující třeba na logo Windows. A například Laurent Lacour z frankfurtské agentury Hauser Lacour připomíná, že k jednoduchosti či dvojrozměrnosti se vracejí i značky jako Google, Audi nebo Mini.

Nové logo Aldi je osmou změnou od roku 1948. Původně dominovalo příjmení Albrecht, později se z něj vytratily ozdoby. Název Aldi začal řetězec používat, aby zdůraznil diskontní způsob prodeje (z příjmení zakladatele zůstala první dvě písmena). Současnou koncepci loga používá od roku 1984, k jeho modernizaci došlo v roce 2006.

 

Právě se děje

před 7 minutami

Jihokorejský ministr, který měl řešit korupci ve vládě, kvůli vlastním skandálům nabídl rezignaci. V úřadu byl od začátku září

Nový jihokorejský ministr spravedlnosti Čo Kuk, jehož jmenování kvůli korupčnímu skandálu jeho rodiny vyvolalo v zemi demonstrace a otřáslo místní liberální vládou, dnes nabídl rezignaci. Informovaly o tom dnes agentury Reuters a AP. Zatím podle nich není jasné, zda jihokorejský prezident Mun Če-in demisi přijme.

Hlava státu Čoa jmenovala do funkce 9. září, jeho hlavním úkolem bylo dovést do konce reformu prokuratury. Cílem reformy je poskytnout více pravomocí policii a vytvořit zvláštní agenturu, která by se zabývala korupčními kauzami vysoce postavených vládních činitelů.

Příchod dřívějšího prezidentova poradce pro občanské záležitosti a profesora práva vyvolal protesty, protože úřady vyšetřují finanční investice jeho rodiny a také sporné přijetí jeho dcery na univerzitu. V Soulu ale manifestovali i Čoovi příznivci, kteří kauzu označovali za umělou a hon na čarodějnice. Sám Čo popírá, že by se dopustil něčeho nezákonného.

Zdroj: ČTK
před 21 minutami

Svíce u Gottovy vily na Bertramce se na přání rodiny zatím odklízet nebudou

Termín úklidu byl na přání rodiny odložen, zatím není známo na kdy. Lidé začali chodit spontánně k vile 2. října, kdy bylo oznámeno úmrtí osmdesátiletého zpěváka. Místo zaplavili svíčkami, květinami, vzkazy, fotografiemi, plyšáky, balonky a dalšími předměty.

"Na přání rodiny se termín úklidu pietního místa Nad Bertramkou posouvá, přesný termín zatím není znám. Vše řeší hlavní město Praha přímo s rodinou," napsala mluvčí TSK Lišková.

před 39 minutami

Čínský vývoz i dovoz v září klesly více, než se čekalo, může za to slabší celosvětová poptávka a americká cla

Vývoz z Číny v září klesl více, než se čekalo a dovoz se snížil již pátý měsíc za sebou. Na vývoz má negativní dopad slabší globální poptávka a rostoucí americká cla na čínské zboží. Pokles dovozu pak ukazuje, že domácí poptávka je slabá. Druhá největší ekonomika světa tak bude zřejmě potřebovat další stimulaci ekonomiky, napsala agentura Reuters.

Vývoz ze země se v září podle údajů celního úřadu snížil meziročně o 3,2 procenta, zatímco analytici čekali pokles jen o tři procenta. Dovoz se pak propadl o 8,5 procenta místo očekávaných 5,2 procenta.

Bilance zahraničního obchodu však skončila v přebytku 39,65 miliardy USD (928,2 miliardy korun). V srpnu přebytek činil 34,84 miliardy USD a analytici čekali, že se sníží na 33,3 miliardy USD. 

Zdroj: ČTK
Další zprávy