Už ne plyšáci, ale elektronika. Hitem Vánoc je tablet

ČTK ČTK
16. 12. 2013 15:02
Prodeje děstkého elektra jsou před Vánoci až desetinásobně vyšší.
Nexus 10, tablet od Google
Nexus 10, tablet od Google | Foto: Datarama

Praha - Prodeje spotřební elektroniky určené pro děti vykazují před Vánoci výrazné nárůsty. Některé obchody hlásí i desetinásobně vyšší poptávku než v běžných obdobích. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

V nabídce tuzemských prodejců elektroniky se stále častěji objevují dětské tablety, dětské fotoaparáty či interaktivní hračky propojené s tabletem nebo počítačem.

Například podle společnosti Electro World se zájem o dětskou elektroniku každým rokem zvyšuje. V předvánočním období jsou prodeje i desetinásobně vyšší proti zbytku roku.

"Speciální dětské laptopy, fotoaparáty, přehrávače hudby a audiosystémy například ve tvaru populárních figurek ze seriálů či her se prodávají velmi dobře," uvádí Jiří Čihák z Electro Worldu.

"Výrobci se snaží zaujmout třeba designem nebo přidanými aplikacemi. Až na jeden tablet byly všechny dětské tablety vydány letos v září nebo říjnu, takže jednoznačně cílí na Vánoce," říká ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. Například desátý nejprodávanější tablet je podle Heureky iGet School, který cílí hlavně na školáky.

Obchody s elektronikou Datart letos rozšířily portfolio dětských výrobků o zhruba 120 položek, nejen z oblasti elektroniky. Dětské tablety jsou prý jednoznačným hitem letošních Vánoc.

"Dětské tablety jsou specifické jednak svým designem - jsou odolnější, barevné, s dětskou tematikou (např. Hello Kitty, nebo Maxipes Fík) a jednak uživatelským prostředím. Mají předinstalované hry, intuitivnější ovládání, ale zejména rodičovský zámek. Ten umožňuje jak kontrolu využívání přístroje, tak přepnutí tabletu do normálního režimu," popisuje mluvčí Datartu Jana Choroušová.

"Segment dětského elektra má z našeho pohledu velký potenciál, proto jsme jej také zařadili do naší nabídky v poměrně velkém rozsahu," přidává se mluvčí řetězce Euronics Bohuslav Komín. Podle něj jsou novinkou na trhu s elektrem dětské tablety, dětské herní konzole nebo dětské fotoaparáty. S dětskými tablety přišly na trh hned dvě značky Samsung a GoGen.

Obchody s hračkami Sparkys letos zaznamenaly růst poptávky u elektronických hraček. "Oblíbené jsou pohybové hry od Nintenda a jeho Wii, kterou připojíte k TV a hrajete hry pomocí svého těla. Dále jsou to různé digihry a interaktivni hračky propojené s tabletem nebo počítačem jako je například Furby nebo Yano," dodala marketingová ředitelka Sparkys Kateřina Richterová.

Nové druhy elektroniky určené pro děti následují elektronické hračky, které jsou na trhu již roky. "Konzole jsou tradiční vánoční hit. Vánoce u nás tvoří v tomto segmentu více než 60 procent prodejů. Děti si rády hrajou a rodiče neumí vymyslet lepší dárek než konzoli. U nás dominuje stále Sony Playstation, potom hrají roli XBOX od Microsoftu a Nintendo Wii," uvedl ředitel prodeje Expert Elektro Robin Weintritt.

 

Právě se děje

Další zprávy