Katalogová hodnota jednoho nadzvukového stroje činí 200 milionů dolarů. Cena kontraktu je tedy tři miliardy dolarů (zhruba 63 miliard korun), uvedl Blake Scholl, zakladatel a šéf společnosti Boom.
Aerolinky United plánují být prvním provozovatelem letadla Overture, které bude mít kapacitu až 88 míst. Společnost s letounem plánuje tříapůlhodinový let z Newarku ve státě New Jersey do Londýna a šestihodinový let ze San Franciska do Tokia.
Boom Supersonic dosud na vývoj letadla od investorů získal 250 milionů dolarů. Náklady do prvního letu společnost vyčíslila až na osm miliard dolarů. United je pro firmu se sídlem v Denveru prvním zákazníkem, který složil finanční zálohu. Předběžnou objednávku podaly letecká společnost Japan Airlines a Virgin Group miliardáře Richarda Bransona.
Letadlo Overture dosáhne rychlosti přibližně 2100 kilometrů za hodinu, tedy mach 1,7 (jeden mach odpovídá rychlosti zvuku). Poletí tedy zhruba dvakrát rychleji než běžná proudová dopravní letadla. Cestovní výška přesáhne 18 tisíc metrů, a bude tedy vyšší než u ostatních komerčních letadel. Nadzvukovou rychlostí bude stroj létat podobně jako dříve letoun Concorde pouze nad oceánem.
Trh s novými nadzvukovými letadly by mohl do roku 2040 dosáhnout 160 miliard dolarů, odhadl v prosinci analytik skupiny UBS Myles Walton. Rychlost bude podle něj atraktivní pro segment firemního a obchodního cestování.
První nadzvukové civilní dopravní letouny Concorde se na pravidelných linkách objevily začátkem roku 1976. Než se v červenci 2000 u Paříže jeden z letounů zřítil, byly concordy považovány za naprosto spolehlivé. Jejich provoz byl ukončen v říjnu 2003. Ránu jim zasadila mimo jiné krize letecké dopravy po 11. září 2001.