Twitter koupil reklamní společnost MoPub

ČTK ČTK
10. 9. 2013 15:12
MoPub pomáhá inzerentům zaměřit reklamu na konkrétní cílovou skupinu
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Thinkstock

San Francisco - Internetová síť Twitter koupila firmu MoPub, která se zabývá reklamou v mobilních zařízeních. Podmínky transakce nebyly zveřejněny. Podle serveru AllThingsD ale Twitter za převzetí zaplatil asi 350 milionů dolarů (téměř sedm miliard korun), což představuje největší akvizici v historii podniku.

Společnost MoPub inzerentům pomáhá zaměřit reklamu na konkrétní cílovou skupinu. Převzetí podniku podle listu Financial Times pomůže Twitteru zautomatizovat systém prodeje reklamy a rozšíří jeho partnerství s mediálními společnostmi. Akvizice je součástí snahy Twitteru o posílení příjmů před připravovaným vstupem na akciovou burzu.

Společnost EMarketer předpokládá, že Twitter letos díky reklamě v mobilních zařízeních získá přes 300 milionů dolarů. To by měla být více než polovina jeho celkových příjmů z reklamy.

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím si uživatelé mohou sdělovat vzkazy ve zprávách o délce do 140 znaků. Služba byla spuštěna v roce 2006 a od té doby se dynamicky rozvíjí. V současnosti ji každý měsíc využívá přes 200 milionů lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy