reklama
 
 

Největší e-shop s nábytkem v Česku končí, nezvládl růst objednávek

AKTUALIZOVÁNO 11. 4. 2017
Provozovatel e-shopu MT-nábytek, společnost Exiteria, na sebe podal návrh na insolvenci. Firma nezvládla růst objednávek, poškodil ji také přechod na nový informační systém.

Brno/Praha - Největší český e-shop s nábytkem a bytovými doplňky na sebe podal návrh na insolvenci. Vyplývá to z úterního podání v insolvenčním rejstříku. MT-nábytek, který je i jedničkou na slovenském trhu, provozuje brněnská firma Exiteria. V loňském roce měl e-shop tržby přes miliardu korun.

Jako důvod podání insolvence firma uvádí, že nezvládla růst objednávek. Začátkem roku 2016 ji rovněž poškodil přechod na nový informační systém, který byl nefunkční přes dva měsíce. Ani po obnovení provozu se pak již podle jednatele Jiřího Juřici, který je podepsán pod návrhem na insolvenci, nepodařilo MT-nábytku finanční ztráty dohnat.

Firma na Twitteru také oznámila, že k dnešnímu dni ukončuje svůj affiliate program a žádá klienty, aby si vypnuli své placené promo.

Závazky za 200 milionů

Exiteria dluží na mzdách asi 2,8 milionu korun a další více než milion korun na zdravotním a sociálním pojištění. Obchodní závazky vyčíslila firma na 6,35 milionu eur (asi 170 milionů korun). Za silniční daň dluží firma dalších téměř 25 milionů korun.

Exiteria má ale zároveň pohledávky v hodnotě přes 420 milionů korun a zásoby za 42,5 milionů. "Většina pohledávek je dobytná," uvádí firma. Pod Exteria patří i stoprocentní podíl v dalším e-shopu s nábytkem MABYT.

"Je to nepříjemná situace, protože šlo o poměrně velkou firmu a bude to mít dopad na celý obchodní řetězec. Pravděpodobně udělali nějaké špatné podnikatelské rozhodnutí, přesné podrobnosti neznám" uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Podle údajů Asociace českých nábytkářů loni nábytkářské firmy v Česku vyrobily zboží za 43,55 miliardy korun. E-shopy na prodeji mají podíl zhruba sedm procent. On-line prodeje rostou hlavně u židlí a stolů, obývacích a sedacích souprav, mezi zákazníky převládají firmy.

Na rozdíl od jiných e-shopů měl MT-nábytek i vlastní autodopravu. Firma proto vlastní 60 dodávek a 20 kamionů. Většina je ale pořízena na leasing.

Miliardové tržby

MT-nábytek měl loni tržby přes jednu miliardu korun, což byl nárůst o třetinu. E-shop vznikl v roce 2011. Zhruba tři čtvrtiny tržeb mu zajišťoval český trh, zbytek připadal na Slovensko, kam firma pronikla v roce 2012. V minulém roce otevřela firma e-shop i v Maďarsku a uvažovala o další expanzi.

E-shop má dvě distribuční centra - v Zelenči u Prahy, které otevřela před několika měsíci a původní v Rousínově na Vyškovsku.

MT-nábytek odebírá zboží od více než čtyřiceti výrobců z celé Evropy. Průměrnou cenu objednaného zboží e-shop uvádí asi 7500 korun.

Významným konkurentem firmy je e-shop Nejlevnejsinabytek.cz.

autor: Petr Zenkner | 11. 4. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama