reklama
 
 

Štíhlý design násobí prodeje starých konzolí

21. 7. 2011 12:40
Hubenější Xbox 360 se stal v červnu nejprodávanější americkou konzolí

Vývojáři her si již nějaký čas stěžují, že výkon herních konzolí dneška je omezuje. Pokud chtějí vydat graficky strhující hru, musí se vejít do jejich hardwarových limitů, přestože osobní počítače s novými procesory a grafickými kartami dnes zvládnou mnohem víc. Výrobci konzolí ale nikam nespěchají a dnešní generaci konzolí hodlají zpeněžit, jak to jen lze.

Stěžování vývojářů je na místě, Playstation 3 a Nintendo Wii byly vydány v roce 2006, Xbox 360 dokonce o rok dříve (v USA). Na tu dobu extrémně výkonná zařízení zprostředkovala hráčům skvělou zábavu v nejvyšší kvalitě. Čas a vývoj hardwaru se ale nezastavil a za šest let udělal z "next-genů" prostý standard.

Drahá nová generace

Vydání nové generace konzolí je ale extrémně nákladné a firmy jako Sony, Microsoft či Nintendo musí svůj hardware často dotovat, aby se jim jejich investice vrátila v dlouhodobém cyklu a též prodejem her.

Všichni tři hlavní výrobci herního hardwaru proto svým zákazníkům připravili přídavek zábavy v podobě pohybových ovladačů, které si hráči oblíbili. Zdálo by se, že víc už se staré konzoli pomoci nedá, to je ale omyl. Dá se mírně vylepšít, aby nebyla tak hlučná, mírně zmenšit a zabalit do užšího kusu plastu. Nikoliv tlustšího, kdo by chtěl tlustou konzoli?

Štíhlá konzole, tučné zisky

Zdánlivé maličkosti, jak dokládají čísla agentury NPD, se ovšem rapidně projeví na prodeji konzolí. Microsoft zeštíhlil svou konzoli minulý rok a jejich hubenější Xbox 360 S slaví úspěch dodnes. V červnu se stal nejlépe prodávanou konzolí v USA, za měsíc Microsoft prodal 451 700 kusů. Následován Nintendem Wii se 422 500 prodaných kusů, hubených Playstation 3 se prodalo 304 800.

Stejný efekt zaznamenala minulý rok Sony se svou Playstation 3 Slim. V návaznosti na zeštíhlení a ztišení se prodej PS3 v USA zvýšil o 300 procent. Při vypuštění PS3 Slim v Japonsku zaznamenala Sony dokonce rekord v prodeji systémů za jeden týden. Japnoští hráči nakoupili za jeden týden 152 530 konzolí,  tedy o 7350 procent víc, než v předchozím týdnu, kdy se prodalo kolem 2000 herních systémů.

 

autor: Jan Kovalík | 21. 7. 2011 12:40

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama