Má Pinterest příjmy ze sledování toho, jak uživatelé používají tlačítko Pin It? "Ano, má, ale není na tom nic špatného," tvrdí výkonná ředitelka Alicia Navarro z přidružené služby Skimlinks, jejímž prostřednictvím sociální síť monitoruje činnost uživatelů a na jejímž základě přidává odkazy na příslušné produkty. Pokud si jej pak uživatel zakoupí, část zisku putuje právě k Pinterestu.
Reálně situace vypadá tak, že v případě nákupu obchodník pošle peníze prostředníkovi Skimlinks, ten si ponechá zhruba čtvrtinu zisku a zbytek jde sociální síti.
Sledovány přitom jsou jen odkazy několika obchodních partnerů a v praxi je tento obchodní model stále častější. „Dceřiné sítě pomáhají společnostem vydělávat na svých webech a není na tom nic nezákonného. Je to běžné, účinné a elegantní. Mělo by to být spíš oslavováno," dodáva Alicia Navarro ve vyjádření pro technologický server Mashable.
Poněkud znervózňující ale přesto zůstává fakt, že Pinterest se tyto praktiky snažil držet v tajnosti.