Výrobce chytrých telefonů BlackBerry firma Research In Motion čelí skupinové žalobě zastupující miliony kanadských a amerických uživatelů jejich služeb.
Žalující po ní chtějí náhradu škody, způsobenou porušením smlouvy a třídenním výpadkem služeb na začátku října.
Research In Motion (RIM) se už za technologické selhání, které silně pošramotilo image firmy, omluvila a nabídla ke stažení sadu aplikací zdarma jako bolestné.
Miliony dolarů denně
Důsledkem výpadku ve dnech 11. až 14. října byly desítky milionů uživatelů telefonů BlackBerry na pěti kontinentech bez přístupu k e-mailům a internetu.
Americká žaloba byla podána jménem všech amerických uživatelů telefonů BlackBerry s aktivní službou internetu a e-mailu. Viní RIM z porušení smlouvy, nedbalosti a bezdůvodného obohacení. Tvrdí se v ní, že RIM vydělá na platbách od svých zákazníků ze sítí jako je Sprint nebo Verizon minimálně 3,4 miliony dolarů denně.
Kanadská žaloba je podána také jménem všech kanadských uživatelů BlackBerry. Podle ní RIM nedokázala uživatelům kompenzovat důsledky svého selhání a teď musí "nést plnou odpovědnost za tyto škody".