iPadu 4 se podle všeho nedaří tak dobře jako jeho předchůdcům. Za jeho relativním neúspěchem ale nestojí snížení zájmu zákazníků o populární tablety od Applu, ale jeho menší kolega iPad mini. Vyplývá to z výsledků průzkumu analytické společnosti Citi, která v rámci své ankety o úspěšnosti obou dvou tabletů oslovila padesát prodejen Applu.
80% z nich odpovědělo, že mají na pultech alespoň nějaké tablety iPad mini. 96% prodejců ale dodalo, že nabídka malých iPadů je omezená, a že již nejsou schopni zákazníkům nabízet všechny varianty tabletu podle jeho barvy a velikosti úložiště.
Malých iPadů je nedostatek
Naproti tomu iPad čtvrté generace byl k dostání ve všech dotazovaných prodejnách a pouze šest procent z nich sdělilo, že jejich zásoby klasického iPadu jsou nějak omezené.
Tento průzkum naznačuje, že iPad s úhlopříčkou 7,9 palce je sice téměř vyprodán, ale za cenu toho, že „kanibalizuje" prodej iPadu 4. Na druhou se nabízí otázka, zda by to Applu mělo nějak vadit.
Je také nutné podotknout, že za nedostatkem iPadů mini v obchodech nestojí pouze značný úspěch tohoto tabletu, ale problémy s přerušenými dodávkami. Firma AU Optronics, která je hlavním dodavatelem displejů pro Apple, totiž vyráběla příliš velké množství vadných displejů a Apple se tak musel na čas spolehnout na svého druhého dodavatele, kterým je jihokorejská společnost LG.