Firma musí být ve vyhledávači. Hledá tam 90 % lidí

Agentura Najisto
20. 8. 2013 12:00
Přes 5,5 milionu českých potenciálních zákazníků můžete oslovit pomocí vyhledávačů

Statistiky hovoří zcela jasně. 90 % lidí při hledání informací o zboží či službách používá internetové vyhledávače.

V rámci Česka to znamená, že přes 5,5 milionu potenciálních zákazníků můžete oslovit pomocí vyhledávačů.

Ve světě fungují různé vyhledávače, ale působíte-li v Česku, měli byste být dohledatelní především na Seznamu a Googlu.

Máte dvě možnosti, jak zaujmout potenciální zákazníky ve vyhledávačích:

●     Přirozenou formou - SEO

●     Placenou formou - PPC

SEO. Co to je a k čemu je to dobré

Hlavní vliv na to, jak vysoko bude váš web ve výsledcích vyhledávání umístěn, má obsah webu a síla zpětných odkazů, které na váš web odkazují.

Čím více bude obsah vašeho webu (především texty) relevantní vůči dotazu, který zadal hledající do vyhledávače, tím lepší bude pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Abyste tuto vlastnost mohli využít na maximum, budete nejprve potřebovat určit správná klíčová slova, které vaši potenciální zákazníci nejčastěji hledají, když chtějí nalézt vaši službu.

Čím více zpětných odkazů z cizích webů povede na váš firemní web či e-shop, tím budete působit důvěryhodněji a vyhledávač vás spíše umístí na první pozice ve výsledcích.

Zpětné odkazy nemají všechny stejnou váhu. Pokud na vás bude odkazovat web, který vyhledávač již považuje za důvěryhodný, přispěje vám více než odkaz z nějakého zcela neznámého webu.

Jak správně na SEO

1) Důkladná analýza a výběr správných klíčových slov

2) Tvorba obsahu web s ohledem na klíčová slova

3) Budování zpětných odkazů neboli linkbuilding

Velkou výhodou SEO je, že nemusíte platit za každého návštěvníka. Nevýhodou je, že vyhledávače své algoritmy průběžně mění a vylepšují a na SEO je třeba pracovat i po prvotním nastavení.

PPC. Další důležitá zkratka

PPC neboli pay-per-click reklama vám za poplatek umožní dostat odkaz na váš web přímo před oči potenciálních zákazníků, kteří hledají váš produkt či služby.

Pokud hledající  člověk zadá do vyhledávače klíčová slova, na které se spustí vaše PPC kampaň, zobrazí se mu nejenom klasické výsledky vyhledávání, ale také několik placených reklamních záznamů a mezi nimi odkaz na váš web.

Pro český trh jsou nejdůležitější dva PPC systémy:

●     Sklik pro reklamu ve vyhledávání Seznamu

●     Adwords pro reklamu ve vyhledávání Googlu

Cena za 1 proklik záleží na tom, kolik jiných lidí či firem inzeruje na vámi vybraná klíčová slova.

Řádově se jedná o jednotky korun za klik. Ale na méně konkurenční klíčová spojení můžete dosáhnout cen i pod 1 korun a naopak u silně konkurenčních klíčových slov to mohou být i desítky korun.

Velkou výhodou PPC je fakt, že je lidem vždy na očích. Vyhledávače tyto reklamní záznamy umísťují na prémiová místa tak, aby na ně kliklo co nejvíce lidí. Další výhodou je dobrá měřitelnost výsledků. Můžete snadno měřit, jak účinná je vaše kampaň a případně ji optimalizovat, aby dávala lepší výsledky.

Nevýhodou PPC je, že platíte za každý proklik. Za každého návštěvníka, kterého pomocí PPC přivedete na váš web zaplatíte. A pokud tyto návštěvníky váš web nezaujme a nic si nekoupí, pro vás jsou to ztracené peníze. Při PPC je tedy potřeba zapracovat nejenom na samotné PPC kampani, ale také na vašem webu, kam potom budete nové návštěvníky směřovat.

Chcete využít sílu vyhledávačů ve váš prospěch? Chcete získat nové návštěvníky, kteří u vás skutečně nakoupí? Doporučujeme obrátit se na Agenturu Najisto, která vám pomůže SEO a PPC kampaně nastavit. Předejdete tak mnoha začátečnickým problémům, kterých se dopouští mnoho firem, jež zkouší SEO a PPC na vlastní pěst.

 

Právě se děje

Další zprávy