Od minulého týdne zmizely z internetových stránek společnosti Zynga cílené reklamy od Googlu a na jejich místě se objevily reklamy a takzvané Sponsored Stories od Facebooku. Ten tak ukázal, jak v praxi vypadá jeho plán na rozšíření svých reklam za jeho hranice.
Pokud se tedy někdo na server Zynga.com připojí, uvidí reklamu, která byla vytvořena podle jeho předem zjištěných aktivit na Facebooku nebo i na jiných místech internetu, kam sociální síť dosáhne. Kromě toho také Facebook na server umisťuje svoje „sponzorované příběhy", ve kterých si uživatel přečte, co se jeho facebookovým přátelům líbí nebo co sdíleli a okomentovali.
Přesnější formát reklamy
Facebook tak začíná pomalu rozšiřovat své snahy o zpeněžení všech informací, které o svých uživatelích má. Další novinkou by měl být připravovaný nový formát reklam s názvem Facebook Exchange. Pomocí něho se bude tvořit přesnější cílená reklama, která bude vznikat na základě historie navštívených stránek uživatele a nikoliv pouze jeho aktivity na Facebooku.
Je dosti pravděpodobné, že v budoucnu se facebookové reklamy a „příběhy" začnou objevovat i na jiných webech, než je Zynga. Sociální síť Marka Zuckerberga tak nepochybně výrazně zvýší své zisky, uživatelé ale z těchto praktik pravděpodobně moc nadšení nebudou.