Praha - Lepší přístup k efektivnějšímu reklamnímu zásahu nabízí služba private exchange, tedy nákup inzerce pomocí technologie RTB pro omezený okruh klientů. Jako první ji v Česku spustila společnost Centrum Holdings pro společnost Mall.cz.
Pomocí private exchange může Mall.cz nakupovat v rámci reklamního prostoru pouze ty imprese, o které má zájem. "Díky přesnému zacílení jde z našeho pohledu o znatelně efektivnější formu reklamy než klasicky nakupované bannery, se zajímavých konverzním poměrem," říká Marek Liška, generální ředitel Mall.cz.
"Private exchange je založena na technologii RTB, kdy se každá reklamní imprese draží v reálném čase, ale přístup do private exchange je omezen jen pro vybrané inzerenty. Ti si mohou imprese koupit předtím, než se draží v otevřené aukci. Předkupní právo jim zaručuje lepší přístup k těm reklamním impresím, které pro ně mají nejvyšší hodnotu," vysvětluje Martin Švarc ze společnosti Adform.
Inzerenti také mohou v private exchange Centrum Holdings kupovat plochy, které nejsou v otevřené aukci k dispozici. Centrum Holdings v současné době pracuje na rozšíření private auction na všechny standardní displejové formáty. Ve světě jsou private exchanges podle Švarce jednoznačným trendem.
Centrum Holdings je internetová společnost působící ve střední a východní Evropě s celkovou návštěvností 6,4 milionů uživatelů. V České republice osloví měsíčně více jak 3,7 milionu návštěvníků. Provozuje portály Centrum.cz, Atlas.cz, obsahové weby Aktuálně.cz, Žena.cz, Bleskově.cz, Crazycafe.cz, Deník Insider a řadu dalších služeb.