Během příštích pěti let se stanou v autech běžné doplňky od firem jako je Google, Apple, Microsoft a LG. Předpovídá to průzkum společnosti KPMG mezi manažery automobilek.
Běžnou normou v autech by se mělo stát hlasové ovládání a internetové připojení s wi-fi a 3G.
Připojené auto
Tomu, že tzv. infotainment je pro auta skoro stejně důležitý jako bezpečnost, věří podle průzkumu 37 % z 200 oslovených vedoucích pracovníků automobilek.
Některé značky už na své "připojení" pracují. "Na konci minulého roku byla například oznámena spolupráce mezi Toyotou a Intelem," řekl pro BBC John Leech z KPMG.
Auta s vestavěným 3G nabízí například také Audi u modelu A7 a rozšiřovat ho bude i do dalších nových modelů.
"Intel tvrdí, že připojený automobil je po chytrých telefonech a tabletech třetí nejrychleji se rozvíjející zařízení. Výrobcům vozů se otevírá obrovský potenciál. Koncept připojeného auta je už opravdu tady," dodal Leech.
Sázka na hybridní pohon
Výzkum trendů potvrdil také zprávu KPMG z loňského roku, která očekávala vzrůst investic do hybridních motorů.
Celkem 53 % dotázaných chce do této oblasti směřovat v příštích pěti letech co nejvíc investic.
Přehnané nadšení ale v této oblasti nepanuje, 61 % totiž věří i v atraktivnost starých benzinových a naftových motorů, které spotřebitelům nabídnou větší efektivitu a snížení emisí CO2.
TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!